Det blev en underbar midsommar

Visserligen en del regn men vi hade oehört trevligt ändå. MASSOR av god mat mycket snack och trevlig samvaro. Vi åt sill och potatis till lunch och sedan blev det naturligtvis massor av jordgubbar och grädde. Stora M dränkte sina gubbar i socker och andra gången han skulle ta säger Svägerskan "Ta nu inte så mycket socker" "Nä jag glömde säga stopp till mig själv förra gången" På kvällen grillade vi och det bjöds på en fantastiskt god senaps och bacon potatissallad från senaste Buffé.



Dans kring stången blev det naturligtvis också. Vissa spridda protester mot den ena flaggan dock. Men jag tycker den är fiiiin.



Mina små midsommarbarn. Stången var ju inte så hög så det var precis lagom höjd att sticka huvudet i ringarna. Detta kunde ju ingen av mina barn motstå naturligtvis.



En tipsrunda hade blivande svägerskan fixat också. Med sådana lätta frågor som "Vilket märke är det på pennan som skrivit denna fråga?"



Mina barn visade sig vara naturbegåvningar när det gällde kastspö. De stod på grannens brygga och fiskade. De var jätteduktiga på att verkligen kolla var de hade draget och följa det med blicken. Stora M kom "minst 30 meter ut" enligt honom själv. Vi andra skulle nog gissa på att det var c.a 4-5 meter. En tur med båten hans det med också. Då fångade Stora M en Abbore på andra kastet. Han hade den i en hink och kallade den Karl. Han tyckte den skulle med hem, men vi lyckades avstyra detta med att Karl har det nog bättre i en sjö.




Vi åkte hem på lördagskvällen, men först stannade vi vid stora vägen och plockade smultron. Massor av smultron. Det var helt rött längst med vägkanten. Jag och syrran hade gått en promenad under fredagen och sett den röda vägkanten. Äkta "ekologiskt" odlade smultron med en lätt näringstillsatts av diverse avgaser. Men de smakade sommar ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0