Plåstrade hakor och bucklade bilar

När jag satt i bilen på väg för att hämta pojkarna igår så ringer "fröken" från Linus avdelning och säger "Linus har skadat sig" Men när han hör att jag redan är på väg så tycker han att vi tar det när jag kommer. Vilket ju lugnar mig något, då kan det ju inte vara livshotande iallafall ;-) Kör sedan i bilköerna ut för att ta mig genom rondellen över E22:an. Vi kryper fram i promenadfart och när det bara är en bil framför mig så tittar jag snabbt åt vänster för att se om jag skulle kunna glida med ut i rondellen när bilen framför mig kör ut. Då stannar bilen framför mig.....det gör inte jag. SKIT!!!! Det blev inte en skråma på hans bil eftersom hans dragkrok tog hela smällen men min stötfångare är inte vacker. Först tittade jag på höger sida och tänkte "Vilken tur det tog ju ändå bara i den böjen där....sedan upptäcker jag att den "böjen" visst inte skulle vara där. UPPS

Nåja. Det är tur vi har försäkring och maken kan ju inte direkt skälla på mig ;-) Jag har lite "tillgodo"

Sedan hämtade jag Linus och Måns och får åka upp till vårdcentralen med Linus. Han hade fått ett hack i hakan och det såg rätt djupt ut. Läkaren bedömde det som ett gränsfall men eftersom att det var ett rakt snitt och inte så långt så nöjde hon sig med att tejpa. Det var nog inte annat än att Linus faktiskt var lite stolt över sin tejpade haka när vi gick därifrån. Måns var så väldigt mån om honom och tog hand om honom i affären. Nu kommer de ha varsitt ärr på hakan. Måns fick nog sitt ungiefär vid samma ålder vill jag minnas.

Efter detta var det snabbt hem och duscha och byta om för sedan var det iväg till sommarfest med kollegorna. Massor av god mat. Det går inte så bra med mina förutsättningar för viktminskning just nu. Behöver lite pepping och hot ;-)

Dagen idag har varit ett pussel. Barnen skulle vara hos fam Walett så dem avlämnade jag där kl 8.30. Sedan skulle jag göra vid mina naglar på em så då ämnade Anna W barnen på mitt jobb vid 16.30 och de åkte med Anna R för att hämta hennes dotter. Tanken var att de skulle åkt hem hit sedan men när jag kom ner till stan så hade min "nageltant" varit tvungen att avboka. Stackarn hade så ont i ryggen så att hon knappt kunde gå. Hon hede fått en tid hos läkarn.

Jag skyndade mig då till Apoteket för att köpa mer specialplåster till Linus haka. Det plåstret han hade var av någon anledning fullt med köttfärssås ;-) Efter det så kände jag mig som VÄRLDENS SKURK, jag bokade en tid för naglarna hos någon annan. Men jag vill verkligen få dem vidgjorda innan brosans bröllop. Sedan susade jag förbi Thai Away och hämtade mat och mötte upp Anna och barnen i Annas nya hus istället för hemma hos oss.

Vi hade picknick på golvet för de har oficiellt inte flyttat in ännu. Vi inspeketerade alla vinklar och vråer. Ett mysigt hus med trevlig planlösning har de köpt. Men det är mycket att göra. Men inget värre än lite målarfärg och spakel kan lösa det och sådant vill man ju oftast göra ändå när man köper ett nytt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0