En intensiv helg!




Börjar känna av att det varit en intensiv helg. Men det har varit kul.

Fredag:
Hämtade en kompis 3 barn (2 och 6 år gamla flickor och en 9 år grabb) efter jobbet. Ringde hem mina egna från fritids. De cyklar ju själva.

Efter mellanmålet så ockuperar stora tjejjen gästrummet och låser in sig där med vår granntjej som är i princip jämngammal. Grabbarna tar övervåningen i besittning. Granntjejjens lillasyster blir mycket frustrerad att hon inte får vara med så hon, minsta tjejjen, jag och grannen. Sitter i hallen och bygger Duplo. En kopp te och kaffe hinns med också ;-)

Efter maten kommer mellantjejjerna fram till att de vill sova här. De bäddas ner i bäddsoffan med bärbar DVD och täcke och kudde. Grabbarna har pyamasparty på ovanvåningen. Lillsnurpan sover sött i sin vagn.

När filmerna är slut vill inte stora killen sova över, så vi gör som planerat....packar in tre sovande och halvsovande barn i bilen och åker hem till dem. (Granntjejjen lämnade vi tillbaka med täcke och kudde.) De bäddas ner i sina egna sängar och jag tar deras bäddsoffa.

Ett par gånger får jag upp och stoppa nappen i lillsnurpan och jag gissade att det varit en dag med många intryck. När resten av familjen kommit hem så får hon ett hysteriskt nattutbrott. Jag hör henne ;-) Får dock reda på att det inte var mitt "fel" hon hade I SÖMNEN skällt på ett av barnen som går på hennes förskola ;-)

Lördag:
Får frukost innan jag cyklar hemåt.
Väl hemma börjar vi packa till nästa evenemang. Måns skall på scoutövernattning. Vi avlämnar honom kl 14 där och sedan har vi en lugn kväll med mycket UNO spelande. Linus är helt tokig i UNO just nu.

Söndag:
Zingo beger sig iväg på en springtävling vid 8.00.
Hämtar hem Måns från scoutgården och då vill han leka med en kompis från lägret. Helt ok. Då ringer ytterliggare en kompis, samma kille som vi var barnvakt åt. De känner ju varandra så idag har de varit här en stund bägge två. Måns var nog rätt trött för Linus har fått utstå rätt mycket spott och spé idag. Utfodrade Måns med ett extra mellanmål innan lunchen och det hjälpte nog till en aningen på humöret.

Nu är det bara mina egna grabbar hemma och de spelar lite Wii. Har det varit hålligång hela helgen så kan de sitta stilla i soffan en stund. Själv skall jag förhoppningsvis hem till en kompis och pyssla och dricka te senare ikväll. Jag tror jag behöver en paus. ;-)

Dagens guldkorn:
Linus vaknar ju tidigt och sitter en stund framför datorn tills Zingo åker. Då kommer han upp till mig och frågar om han får sitta lite till tills jag har vaknat ordentligt. Jag svara att det går bra och han går iväg. Då plötsligt vänder han i dörren och rusar upp i sängen samtidigt som han säger med sin lenaste röst

- Jag vet vad du behöver!!!

Sedan får jag en bamsekram och en stor puss på kinden, och han rusar sedan ner till datorn.

Snacka om att mitt hjärta smälte!!!!!



Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilket underbart fint guldkorn!

2008-10-12 @ 22:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0