Ont i varenda muskel



Vi har haft trädgårdshelg denna helgen. Vi har gjort ett försök att få häcken att växa.

Så här såg det ut när vi började:



Man ser inte häcken för alt ogräs. Mest hittade vi kvickrot, ett djävulens påfund och åkervinda. Här ovan är den ena av de två ställerna med mest kvickrot. Ni ser häcken va ;-) Nä kunde tro det!!!!


Men så här fint blev det när vi var klara:



Men som jag har slitit. För det är faktiskt mest jag som har rensat. ZIngo var min lilla betjänt och åkte och handlade ny jord och flyttade tunga saker.  Vi slet loss den sablar ogräsplasten som min kära make envisades med att vi skulle ha för 4 år sedan. Det växte inte minder ogäs för det. Det var bara svårare att rensa eftersom röttena på ogräset även gick genom en plast ;-) Vi fyllde sedan på med naturgödslad jord ovanpå och nu är det så fint.

Barnen hjälpte till jättemycket för att vara mina barn och vi hade riktigt trevligt. Linus körde lite skateboard och kom och lekte affär med mig så fort jag behövde ett nytt redskap. Mysigt!!!!

En glass-och-Kubb paus hann vi med också.

Nu har jag som sagt ont i varenda muskel och några till i hela kroppen. Dessutom har jag bränt mig i korsryggen. Det var en liten glipa mellan tröjan och byxan. Först igår och sedan idag. Så den lilla stackars hudbiten har blivit utsatt för 10 timmars vårsol. Trots att jag försökte dra ner tröjan hela tiden så gled den upp. Ajajaj!!!!!!

Det blev några vändor till tippen för Zingo också:



För ogräsplast och grästuvor kan vi inte lägga i vår trädgrådstunna. Som dessutom blev full redan igår. Så vi har fyllt hälften av alla jordsäckar med ogräs som nu står på tur att ta en vända till tippen.

Vi avslutade hela trädgårdshelgen med att plantera tre krukor med Panseer också. Vårigt och fint!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken skillnad! Jättefint! :-)

2009-04-23 @ 17:44:30
Postat av: Maria

Men HIMMEL vad duktiga ni har varit och vad fiiiiint det blev. Behöver verkligen göra ett ryck i vår trädgård också....



Kram Maria

2009-04-29 @ 08:50:34
URL: http://copyrightmaria.se
Postat av: David u

Wow, vilken skillnad alltså!

Tror inte vi sett ert hus sen 3 år tillbaka.

Mkt fin framsida med gräsmatta.

Kull att se.

Ha det bra!

/David m familj

2009-06-10 @ 18:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0