Påskledigt



Som vanligt har jag aldelles för höga planer på vad som skall fixas och donas med inför helger och högtider. Jag är egentligen rätt traditionsbunden men lat. Det går inte ihop. Sitter och gnäller till stackars maken som inte bryr sig ett dugg om vi har pyntat eller änns städat när vi skall ha gäster.

Jag har en lång "lista" i mitt huvud på hur jag egentligen vill ha det. Ni vet: Hemmet skall gnistra renskrubbat. Alla saker på sin plats även sådant INNE iskåpen, påskpyntat med ris och gräs och kycklingar (Eller gran och tomtar till jul)  Vackra dukningar när vi får gäster........ Sånt "smått".

Blev  överlycklig i morse när jag steg upp och upptäckte att maken faktiskt tagit fram och strykit våran finduk. Han hade gjort det för han vet att jag vill ha det så. Är han inte go?

Vi brukar  annars alltid komma på det typ 5 minuter innan gästerna kommer och den tar 40 minuter att stryka. Jag vill ha en mangel.

Men resultatet blev över förväntan.....



.....med tanke på att jag inte hade hunnit planera hur jag skulle duka. Utan jag fick köra med sådant som fanns hemma.


Lite påskäggsmålning hann vi med innan maten också.




Sedan började vi fylla våra magar med mat......Uj vad mätta vi är just nu. Fortfarande. Fast detta var till lunch.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0