Antikbrott????



Vi hittade en sliten hylla i tvättstugan när vi städade ut mormor Huldas hus för ett par år sedan. Jag tyckte den var fin och tog hem den. Den har legat i vårt förråd sedan dess och nu vill jag måla den vit för den skall upp i hallen.  Det skall även dit en mycket snygg vit "Welcome" skylt och en liten lykta i zink. Även hatthyllan och skohyllan kommer att målas vita samt att jag ev skall köpa in ett gamalt fönster att hänga på vägen. Inget som har ett vitt fönster med spröjs i gömmorna?  Hallen skall helt enkelt bli "shabby chick" VItt vitt vitt!!!!!!!!!


Min fråga nu är om jag begår ett fruktansvärt antikt brott? Är detta en dyr fin hylla som inte bör målas? Den är sliten på ovansidan . Där stod tvättmedlel och liknande samt symaskinsolja eller något som läckt ut......














.

Kommentarer
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Har ingen aning om det är antikbrott, men jag tycker nog inte den ser värdefull ut om än väääldigt, väldigt fin. Jag hade glatt målat den! Hade väl varit värre om den redan hade varit målad med några färgglada mönster eller ngt.

2009-08-14 @ 00:15:33
URL: http://www.uniquelyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0