Varit på gymmet i morse.


Nu är det tillbaka till verkligheten. Börjar jobba på måndag. Den ångesten det innebär skulle kunna bli ett helt inlägg så det hoppar jag över.  ;-)

Pratade med Anna igår och lurade med henne till gymmet. Hon har länge pratat om att hon skall börja så jag tyckte hon kunde komma dit nu på morgonen när jag ändå skulle dit. Dessutom behövde jag lite draghjälp själv. Kan säga att jag inte hade åkt dit om jag inte bestämt bastudate med henne efter träningen. Men det är så underbart när man väl kommit iväg. Promenerade dit med ljuv musik i lurarna och njöt av morgonen. Väl där bytte jag till musik med mer ös i och körde ett väldigt svettigt pass.

Det märktes att jag inte legat på latsidan i stugan. För tro det eller ej: Jag sprang faktiskt vid tre tillfällen. Första gången 2 km, andra och tredje gångerna faktiskt 3 km. Första gången så fick jag ont i höften men det gick över så fort jag slutat springa. Andra gången bara kände jag pyttelite och tredje gången gick det toppenbra. Sista gången jag sprang hade jag mitt energiknippe till son med mig. Han skall ju med Zingo till Göteborg och springa så vi tyckte det var dax att provträna lite. Han följde med mig 1:a km sedan fick han promenera och jag "plockade upp" honom när jag vände tillbaka. Totalt sprang han nog faktiskt 2,2 km. Fast jag vet inte om det energiknippet får följa med fler gånger. När vi hade ca 800 meter kvar plockar han upp ett grässtrå och gör små krumbuktningar och viftar med stået som ett trollspö och kastar diverse formler framför sig. Snacka om att ha energi kvar :-D Själv hade jag i nte riktigt så mycket energi kvar. Men det var kul att se honom.

Springa var ju inte det ända jag gjode dock. Vi tog en tur till Växjö simhall som även numer har ett äventyrsbad. Efter lunch fick grabbarna i familjen lite mammafritt och jag gick till motionsbassängen och simmade lite. Lugnt och fint tog jag mig fram i vattnet och njöt av stillheten. Jag var i princp ensam i den bassängen. Hade bestämt mig för att simma 20 minuter och efter den tiden så tyckte jag att jag inte var sååååå trött så lite till orkar jag nog. La in en snabbare växel och klarade faktiskt 10 minuter till i det tempot. Sedan var saknaden av min familj för stor så jag begav mig välgenomarbetad men inte helt slut tillbaka till äventyrsbadet.

Morgonen därpå fick jag rulla ur sängen för musklen mellan skulderbladen var inte riktigt van vid så mycket uppmärksamhet :-D Hela den dagen fick jag trippa runt som en högfärdig prinsessa och kunde inte lyfta högerarmen längre än till brösten. Dagen efter tog jag min 3:e och sista springrunda och då lossnade det faktiskt i ryggen.

Tyvärr har vi ju ätit gott, mycket och länge så någon skillnad på vågen har det ju inte blivit men jag känner mig ändå rätt mycket sundare än vad jag brukar efter en vecka i stugan.


Dock fortsatte min dag i träningens tecken faktiskt. Jag och Anna susade till Malmö och uppsökte löplabbet. Där fick jag springa ytterliggare på ett löpband, som om jag inte tränat nog :-D Provade massor av skor och fötterna blev helt frälsta i ett par mycket dyra vita blanka saker. Jag la undan dem och funderade på om jag verkligen behövde lägga sååååååå mycket på ett par skor. Kom fram till att det behövde jag inte.

Vi tog en tur till Brandworld på NOVA och då hittade jag skor, tröja  OCH byxa för 200: mindre än vad de första skorna skulle kostat. Perfekt. Tänk att det kan vara så kul att köpa kläder som man bara skall svettas i.




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0