Mysig eftermiddag i shoppingcenter



Zingo har åkt på en omgång feber igen. För att skona honom något, då jag slutar tidigt, så tog jag barnen och åkte till Nova. Jag och Måns har shoppat oss varsin stegräknar av enklare modell. Så nu springer han runt soffan i vardagsrummet. Vi tänkte tävla lite och se vem som får flest steg under en dag. Både han och jag rör oss lite för dåligt så detta är en sporre till oss båda. Skall se hur länge detta fungerar. Han lånade min stegräknare en gång förra hösten och den har jag inte sett röken av sedan dess. Troligtvis ligger den tappad och nergrävd i sandlådan på skolan. Denna nya har ett senilsnöre med en lite klämma i ena änden så man kan haka fast den. Min är grön och fin och går att hänga runt halsen. Mycket praktiskt.




Jag kom på mig med att köpa en del saker till Måns så som stegräknare och en ny bok. Linus stackaren fick bara skriva upp alla sakerna på sin önskelista........ men han klagade inte. Det blir hans tur en annan dag. Jag gick tillbaka till leksaksaffären efter lite diskuterande och viskande med Måns, så nu är födelsedagspresent till Linus från Måns iallafall inhandlad.

Nu spelar de datorspel däruppe och strax skall vi börja laga våran fisk :-D

Kommentarer
Postat av: Thilde

jag antog din utmaning och har nu en till DIG i min blogg....

2009-02-05 @ 12:41:59
URL: http://metrobloggen.se/thilde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0