Arbetsveckan är slut...


Det går flunsan på jobbet idag. Grannavdelnigen skickade hem sista!!!! barnen klockan 11.00 med 38.8 i feber. Sedan hade de inga barn kvar. Den andra avdelningen hade 9 barn......... Det verkar mycket elakartat det som går. Hög feber och relativt länge också. Kollegan åkte på det inatt. Vår avdelning hade bara 2 borta i feber. Så det blir nog tyvärr vi nästa vecka.

Själv har jag klarat mig men igår kväll trodde jag faktiskt att det var på väg. Satte klockan på tidig ringning så jag skulle hinna ringa jobbet innan 7.00 om jag inte kunde komma. Sjukanmäler vi oss efter 7 finns det inte en chans att få tag på vikarier. Men det blev inget av det. Skönt.

Nog pratat om jobbet. Haze verkar ha "hämtat" sig från persen att vara hos veterinären. Sjukskötaren som lämnade ut honom sa att han hade legat som en kung i buren när de kommit för att hämta honom ;-) Han är fortfarande grön men det blir mindre och mindre. Helgen är tom förutom att Linus skall iväg på ett kalas på söndag eftermiddag. Skönt. Varje januari när man köper en ny almanacka bestämmer jag att jag skall försöka hålla lite fler helger tomma och inte boka in så mycket.....det håller januari ut. Även om det är trevliga saker oftast så är det trots allt "Gå hemma och slappa" som man behöver ibland.

Nu skall jag börja med maten: Makaroner och falukorv. Våra Matfridskassar verkar som om de inte kommer att komma förränn vecka 6. Trist, men så blir det när det bara är varannan vecka vi valt. Annar hade de nog kommit redan nu på måndag.

Ha en skön helg allihopa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0