Nyårsafton!


Vi firade hemma med ett par vänner. Lugn och stilla nyår med mat och prat.





Vi var ju lite nervösa hur katten skulle klara alla smällarna. Förra året bodde han ju på landet då var det ju inte så intensivt smällande. Han var riktigt social under kvällen och gick runt och tittade och la sig i soffan brevid oss. Just när det smällde var han lite rädd och sprang halvvägs upp för trappan vid första smällen. Satt och funderade en stund och sprang sedan och gömde sig under sängen, hans trygga punkt. När smällandet var över la han sig ovanpå sängen som om ingenting hänt.

Senare under kvällen var han i sitt esse igen och jag trodde han skulle välta granen..... Se bildbevis:





När vi sedan väl gick och la oss så kom han igång på allvar och försökte jaga och ha ihjäl en liten lekssaksmus...under vår säng. Vi hörde hur musen och sedan katten drämde i väggen, sängbenen, väggen, madrassen, väggen, madrassen, sängbenen..... Nåja han lugnade ner sig efter en stund och jag klappade då lite på madrassen för jag tyckte han skulle komma och läga sig. Då jagade han min hand. Så alla kroppsdelar fick snällt sova UNDER täcket för annars var de lovligt byte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0