Sova över




Måns har tjatat i flera år om att få sova över hos kompisar. Vi har inte varit negativa till detta utan det har helt enkelt handlat om att vi inte har orkat planera en sådan utflykt. Idag är han iväg för första gången. Kändes konstigt att lämna. Kändes på någotvis mer speciellt än när man bara lämnar och hämtar för att de skall leka. Trots att han varit hos denna kompis i ur och skur och ätit middagar och liknande så höll jag ändå en låg förmaning om att var nu artig, säg tack för maten, stig inte upp före alla andra........ Sedan fick jag bita mig i tungan. Verkade tom som om Måns tyckte det, de var nästan lite blyga för varandra när de möttes i hallen.

Sova borta är ju inga konstigheter. Han har ju varit på otaliga scoutläger och hos mormor över sommrarna och liknande så jag är ju inte orolig. Det känns bara så ovanligt att bara ha ett barn hemma så här dax på kvällen. Men jag antar att det är bara att vänja sig. Det är ju inte allt för många år kvar tills de är tonåringar och man kommer få flänga land och rike runt för att leta efter dem.

Nu skall vi ha filmkväll med Linus. Han har bestämt både film och mat. Jag fick dock ändra om en aning i menyn eftersom de inte hade några kycklingvingar kvar på Willys. Så han får kycklinglår......

Trevlig helg på er alla!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0