Dag 5



Zingo började med en springtur idag med. Han skulle bege sig upp på bergstoppen hade han tänkt. Tittat ut hemma på Goggel Map och allt. Han kom ca 1 km på den lilla vägen sedan möttes han av......




Så det var bara snällt att vända. Han sprang lite andra småvägar och sedan runt hela Marmaris istället.




Vi andra spenderade hela fm vid poolen. Jag satt och skrev dagbok och barnen badade. De har nu börjat ta sig lite fler friheter och jag har börjat få säga till på skarpen. Åt sådana dumheter som att klättra upp för rutschkanan på fel håll och liknande. Känns precis som på jobbet. ;-)

En stund på rummet med Baklava till fm fikat. Vi hade hittat ett jättmysigt konditori igår. Måns blev alldelles salig och tyckte att de var jättegoda. Vi hade köpt lite olika sorter. Favorit kakorna var små friterade "degklumpar" som sedan dränkts i honung.





Vi flåsade vidare i värmen.  Satt på balkongen och bara pratade och barnen lekte inne i rummet. Riktigt mysigt. Sedan blev det lunch på balkongen. Pasta!!!!!  Så fantasifullt. Men det var gott, som oväxling till all den pommes frites som serveras till allting härnere.

Sedan blev det en tur till torsdagsmarknaden som låg på granntomten. Där var det full kommers men inte så mycket billigare än inne i stan.



Barnen tröttnade fort och vi gick tillbaka till rummet. Sedan lämnade vi faktiskt barnen en liten stund och gick själva tillbaka. Det var ju bara 20 meter bort från hotellet. De hade dessutom 160 nya pokemon kort att roa sig med. Vi shoppade loss. Eller förlåt JAG shoppade loss. Superbilligt var det ju inte men jag köpte mycket tröjor eftersom jag ändå funderat på att byta ut många av dem jag har just nu. Hittade dessutom ett linne som var som en body (Knäps i grenen) har letat efter det i sverige men inte hittat. Köpte två. Perfekt att ha under tunna uringade blusar.

Barnen hade knappt märk att vi var borta. De hade min mobil och vi hade Zingos om det skulle ha varit något.

Kvällsmaten blev nere på standpromenaden. Ett ställe som, enligt dem själva ;-), var kända för sina fina stekar. Gott var det iallafall.

Barnen slocknade i våra sängar eftersom det är svalast i det rummet. Vi sitter som vanligt med öl och te på balkongen och har intressanta diskussioner till ljudet av inte mindre än 3 olika låtar samt den turkiska trafiken. Där man tutar för allt.



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0