Dag 7 Sista dagen



Zingo började med en springrunda till Icmeler och sedan hade vi en jätteövertalning till Linus om att gå och bada i havet. Det tycker han inte om. Det gick rätt bra faktiskt tog bara 30 minuter eller något oh han gick faktiskt själv till stranden. I Thailand bar vi honom skrikande, han tystnade när fötterna landade i sanden, sedan ville han inte tilbaka.........

Som sagt denna gången gick det bättre. När vi förklarade för honom att den tiden det tar för honom att skrika, gapa och protestera tar längre tid än vad det tar att gå ner till havet, bada och gå tillbaka igen....så tystnade han faktiskt. Då märks det att han blivit äldre.

Vi var på stranden hela fm och jag brände mig bara liiiite (dagens underdrift) på axlarna. Måns grävde en stor grop med hjälp av en sten. Stenen fick följa med hem till sverige igen "som ett minne av min grop" som Måns sa!!




Lunch på rummet. Varmt nybakat bröd med nutella. Slurp!!!!!

Sedan blötte vi ner oss igen. Denna gången i poolen. Eftermidagen spenderades således vid poolen och jag bättrade på rödfärgen något. För det är ju aldrig förränn på kvällen som jag märker att jag varit för länge i solen.

Vi valde att packa innan vi gick ut för att äta sista kvällen. Det behövdes nästan hjälp av en kofot. Vi vek t.o.m ihop smutstvätten för att det skulle ta så lite plats som möjligt. Jeansen vi köpte och alla mina tröjor tog plats!!!!!!

Kvällen var vi och promenerade runt ner i marinan och köpte munkar och annat gott.





Kvällsmaten åt vi på Panoramic Bar. En liten liten restaurang som låg på terassen på ett av husen inne i gamla stan. Det var en smal trappa på max 40 cm bredd som ledde upp de två våningar som det var upp till terassen. Eftersom hela gamla stan sedan ligger på en kulle så var det en underbar utsikt däruppifrån. Det var en upplevelse. Inte så mycket matmässigt utan för detta var första gången vi stött på restaurangpersonal som inte var så bra på engelska. Vi visste inte riktigt vad vi hade beställt men det blev rätt tillslut. Yrt var det men intressant.




Vi tog vägen genom Tansas (Typ ICA Maxi) och handlade resefrukost och rolig pasta att ta med hem till Linus. Sedan stöp vi i säng.



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0