Efterlyser en pausknapp



Just nu tycker jag att livet går i ett hela tiden. Oftast roliga saker, men det är ingen paus. Följande har jag hunnit med i helgen

Fredag:
Jobbade till 13.00
15.00 Grillfest med trädgårdsrensning i svärmors kolonistuga - Träffade hennes makes alla barn och barnbarn. Trevligt att träffa dem och vi fick mycket röjt, även om jag skubbade en del och gick runt och fotograferade.




Lördag:

Lämnade barnen hos kompis 12.00
Skutsade Zingo till Silvåkra (för han skulle springa mara)
Fotade förberedelserna och starten 12.20 - 13.00





Hem, packade om och stack till gymmet.
En tur till Bolaget som visade sig ha hunnit stänga
Till ICA för att handla grilla till kvällen (Vi skulle grilla med Zingo vid målgång i maran) samt frukost till söndagen
Till kompisen för att hämta barnen för att sedan hämta Zingo - Planerade snabbt om :-/ 16.25
Barnvakt till kompisens barn eftersom hon var tvungen att åka till akuten med sin man
Ringa Zingo och säga att han fick ta sig hem från ödemarken för egen maskin
Barnvakt i 2 timmar.
Zingo kommer och vi åker hem och grillar i ugnen istället. Gott!!

Söndag
Upp med tuppen
Förbereder frukostpackning
6.50 åker hemmifrån i rikting mot Vederslöv i Småland
2,5 timmar i bil med frukost stopp på vägen
Dop - Där jag lyckats åka hemmifrån utan kameran. Kameraväska och två objektiv kom med men kameran låg för avtankning till dator....
Dopfest - med smörgåstårta och gräddtårta
Bilfärd 35 minuter in till Växjö
Gör ett trevligt spontanbesök hos mamma i deras nya lägenhet
17.30 Sätter oss i bilen för hemfärd.
Mc Donalds kvällsmat i Hässleholm
Hemma 20.30
Stoppar barnen i säng.
Stupar !!!!!

Måndag
Upp och iväg till gymmet 7.10

Jobbar

..............


Någon som vet hur man pausar????

Skall ha två utvecklingssamtal på jobbet samt ett för Måns denna veckan. Barnen skall till frissan, Måns till tandläkaren, Linus ha utflyktsmatsäck en dag  samt en familjefest med pojkarnas skola med PickNick en kväll. På fredag skall Måns sova i skolan. Vi tänkte låna ut Linus till farfar under den natten och faktiskt gå på bio. Hoppas farfar går med på det. ;-)

Sedan skall vi till farfar på lördagen  för att grilla och på kvällen skall vi vara barnvakt åt en kompis barn. Söndag skall Linus på kalas så present måste inhandlas under veckan.

Hade jag inte klämt in träning vet jag inte om jag hade hållit ihop. Sova får jag vänta med till semestern.

Det som är jobbigast är ju att jag tycker att de flesta sakerna som skall hända och göras är roliga, ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0