Monte Gordo - Training Camp Dag 4

Knat har fungerat hyfsat den sista dagen och jag bestamde mig for att prova pa morgonjoggen pa stranden. Det tog 5 minuter sedan kande jag av det. Inte ont men kande nagot. Vagade inte fortsatta sa jag gick sur som en attika och satte mig och invantade Zingo.

Skippade morgonduschen och sedan blev det frukost. Det blev dock inte mycket slappande efter det for da var det dax for Crossfit nere pa Playa Plankan, darfor skippade jag morgonduschen. Det var liksom inte lont, sarkillt eftersom jag ju faktiskt inte sprungit ;-). De har byggt som en stor scen nere pa stranden dar de har sa manga pass som mojligt. Detta pass var svettigt och tugnt.
Ni ser hur vi svettas och arbetar här...
Kepsen var ett nödvändigt ont när man tränade utomhus. Dallret på magen
har jag ingen aaaaning om vad det kommer ifrån, inte kan det väl bli
så när det brister i träning?

Det var 20 sittups, 10 staende knaboj, 10 rygglyt och 5 hoga hopp med brosen i sanden mellan varje hopp och sedan 100 meter "kuta av bara fan" Sedan borjade vi om, alla i sin takt i 15 minuter. Några av oss valde att göra övningarna i anden. Härlig känsla och mycket avlastande för ryggen.
Ni ser hur jag kämpar va? längst till vänster nere i sanden.

Jag fragade om han hade nagot allternativ till kutandet men han foreslog armhavningar Phu. Sa jag gav kutandet en chans. Vi var ju barfota i sanden och det gick helt smartfritt. Jag hade hamnat i himmelriktet igen. Kutade som bara den.  Helt underbar kansla. Skall prova morgonpasset pa fredag med barfota i sanden.
Kände mig som ett barn på julafton, när jag kunde springa igen.


Lunchen at vi i hotellrestaurangen idag for ikvall skall vi ut pa restaurang "hela" ganget. En restaurang i grannstan. Skall bli spannande.

Nu maste jag rusa for det ar ett cirkelgympass i gymmet kl 15.00.

Ha det gott alla och trana lagom ;-)


Uppdatering:  Cirkelgympasset var mordande for mina muskler. Jag vet inte riktigt om de skrek Stopp stopp stopp eller Tack tack tack. Jag gissade pa Tack ;-) och fortsatte. Det var 21 olika ovningar allt fran sittups pa pilatesboll, cykling, balans pa brada till "staende bankpress" (Vade det nu kan heta?) och stepup brador. Tva varv runt pa alla ovningar var det som gallde. Efter det var jag fullstandigt slut. Tog mig upp pa rummet och la mig raklang pa sangen. Zingo var ivag pa ett langpass till Salinas. Det har blivit en del langpass for honom denna veckan. Efter en liten stund av vila orkade jag slapa mig till duschen. Spolade upp ett bad och lag och njot och var nojd over mina prestationer.

Pa kvallen hade vi valt att folja med pa ett ordnat restaurangbesok till grannbyn. Mycket trevligt men  maten var kanske inte den basta och musikern skulle behova ga en liten kurs. Men vi hade trevligt. Vi var 26 stycken som valt att folja med. Efter det blev sangen direkt for dagen efter skulle vi till Sevillia.
Kvällens restaurangbesök.




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0