Monte Gordo - Training Camp Dag 5

Idag blev det inget morgonpass for Zingo. Vi tog liiite sovmorgon och blev hamtade i buss kl 8.00. Vi var pa vag till Sevillia. Det skulle bli en dag med shopping och strossande tankte vi. Guiden var forst lite svar att forsa. Han pratade lite entoningt men efter ett tag hade vi vant oss och horde att han skamtade ratt rejalt. Bland annat berattade han om den Spanska drycken Sangria

If you drink a hole jar you will indeed find out that the world is round.

Val i Sevillia valde vi att inte folja med pa nagra guidade turer och liknande. Vi luffsade runt i var egen takt. Har vi sett nagot som vi borde se sa har vi gjort det annars kanske vi har missat det ;-) Hittade kvarteret med oppna affarer och skulle in pa H&M for att kolla prisskillnader. Kopte shorts och tshirts till oss. Det visade sig vara det anda som vi handlade under dagen. Hittade mycket snyggt men det var ju inte jattebilligt. Hade vi vetat vad vi behovde i sko och kladvag hade vi nog hittat lite men nu valde vi att inte handla.
Så här upplevde Zingo mig på resan ;-) En systemkamera med fötter!

Satte oss pa ett fik dar servitrisen nog bade var ny och hade svart med engelskan. Det var manga missfortand och min "A cup of the" blev en capuccino OCH en kopp te eftersom bade sagt och pekat pa vad jag skulle ha ;-) Naja, det gick bra anda.

Sov som klubbade salar pa bussen hem. Det var namligen en av de varmaste dagarna pa aret i Sevillja, over 35 grader.

Nu skulle jag ut och testa knat. Pa med alla loparkladerna och sa gav vi oss ivag. Zingo var snall och sprang med for att visa vagen. Jag tog mig runt 3,5 km och kande inget i knat. Harligt!!!!! Jag var mycket noga med att ga i nerforbackarna och Zingo fick paminna mig ibland da det gick nerfor av bara farten. Men det var en underbar kansla att kunna springa igen. Da bestamde jag att jag skulle forsoka ta mig runt pa Bergspasset sa ner i shoppen och kittade upp mig med keps och vatskebalte. Lanade aven en pulsklocka. De har nagra stycken till utlaning. Vi borjar inse att vi nog behover tva nu nar vi borjar springa ihop pa ett annat satt en tidigare. Innan anvande vi ju samma klocka eftersom vi inte sprang samtidigt.

Kvallsmat i hotellrestaurangen. Jag tycker att det ar ok mat men det ar absolut ingen variation. Manga klagar av de som varit har forr och lite langre an oss. Jag forstar dem dock. Men an har jag inte trottnat men maten pa restaurangerna ar mycket god. Portugiserna kan verkligen det har med fisk!!!
Ett berg av sallad och grönsaker och en grillad kalkon blev det idag.

Kvallens forelasning var med Blosson Tainton. Hon pratade om kost och halsa. Mycket intressant. Alla bor ata sa mycket som far plats i sina hander da de kupar dem som en skal. Inget spretande med fingrarna och inget byggande pa hojden dock, var hon noga med att papeka ;-) Hon pratade aven om Kolhydratmanniskor respektive proteinmanniskor.  Hon sa att man skulle prova sig fram vilken typ man var. Tankte testa detta nar vi kommer hem men inom mina points. Det bor ju fungera. Ena veckan valjer jag att ata som en kolhydratperson, 60% kolhydrater och 40 % protein och lite fett. Nasta vecka som en proteinmanniska, 70% protein och nagot mer fett och 30% kolhydrater. Sedan skall man fora dagbok och svara pa lite fragor. Hon larde oss ocksa att aven vi vuxna behover och kan pottrana. Alla behover tomma tarmen regelbundet och om man satter sig pa toa varje morgon och forsoker sa lar sig kroppen att det ar sa det skall vara och tommer den pa morgonen.  Det blev lite fnittrigt och fnisigt bajsprat en stund och sedan pratade hon vidare om halsa.






.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0