1:02:42

blev resultatet denna gången på IForm-loppet i Malmö. Det var tungt och segt att springa och jag trodde ärligt att jag skulle komma in på runt 1:10. så på så vis var det ju bra. Fick stanna 3!!!!!! gånger för att knyta skosnörehelvetet och sedan valde jag att gå relativt lugnt i de två sista vätskekontrollerna. Första stannade jag inte vid eftersom jag hade flaska med saft med mig.
.
Benen känns som betong och jag börjar förstå Zingos kommentarer om att när man springer ultror så är det mest i huvudet.
.
Jag valde att ställa upp denna gången för att få lite tävlingsvana och få prova på hur det är att faktiskt komma i bättre hälften i resultatlistan. Kollade resultaten från förra året ;-)
.
Min första reaktion var "Fan vad folk" ;-) Det var svårt att börja springa efter start. Folk skulle gå 5 km och vissa sprang 100 meter och tvärstannade så man sprang in i dem, vissa promenerade i bredd och andra "civiliserade" ohyfsor. ;-) Men det blev ett trevligt lopp ändå. Det resulterade ju i att jag gick ut väldigt lugnt i början och då orkade jag ta mig runt hela varvet.
.
men någon snygg löpstil pallade jag inte med idag ;-) "Ner med axlarna, sträck på ryggen" får bli mitt nya mantra.
.
Eftersom det var två varv så glesnade det ju med folk andra varvet för då gick ju alla 5 km:arna i mål. Men jag orkade inte öka ändå utan lufsade på i mitt 6.14 tempo. Men med tanke på att jag trots betongben och energibrist kom så nära min Midnattsloppstid så är det bara att inse att min Milentid ligger runt 1:02-1:03. Dessa tre minuter skall bort!!!!
.
.
Men tydligen var jag så snabb så Zingo missade mig på upploppet!!! Så här glad blir jag när jag gått i mål!!!
.
.
Summan av kardemumman: Bör nog ha lite mer vila mellan två tävlingar ;-)
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0