Jag klarade det...

...och jag dog inte.
.
Jag har nu sprungit en halvmara. Inte officiellt med tävling och så men dock längden. Zingo skulle springa långpass och frågade halv på skoj och halvt på allvar om jag skulle med. Han skulle ta Lund runt. Att jag sa ja chockade nog honom lika mycket som mig :-D
.
Vi peppade barnen till att cykla med så det blev en riktig familjeutflykt. Vi stannade till på ICA Kvantum på Mobilia och köpte nötter och dricka till barnen. Sedan vidare över Värpinge, klostergården och vidare till Meriten (Sibylla hak) där barnen fick en sen lunch. Måns hade fått punka så vi ringde Taxi Anna som var snäll och kom och hämtade barnen och körde hem dem. De orkade med en hel mil faktiskt. Imponerad över dem.
.
Vi tuffade vidare efter att jag hällt min Mer i mina vattenflaskor. Det blev runt Nilstorp,Råby,  Linero, Östra Torn och sedan hem. upplevde något mycket intressant. Vi tog en gångpaus för att äta en bit choklad. Benen var vana vid farten så de liksom tog sig framåt av sig själva. Mycket intressant. Det var lättare att komma igång att springa efter en gångpaus än vad jag trodde från början.
.
Det blev dock fler och fler gångpauser men de behövde inte vara så långa. Zingo var bra på att se till att jag höll ett irriterande långsamt tempo så jag blev aldrig så andfådd att jag inte kunde prata undertiden.
.
När vi passerade 22 km så bestämde jag att nu går jag resten. Då var det c.a 8-900 meter kvar hem. Överkroppen tyckte att det var en bra idé underkroppen var faktiskt inte lika övertygad. :-/ Fotsulorna värkte när jag sprang men när jag gick så krampade både lår och vaderna fullständigt samman. Kändes som knivar eller som när benen har somnat och man försöker gå på dem :-/
.
Men hem tog jag mig. Trodde aldrig jag skulle kunna gå upprätt igen. Men efter att legat på rygg med benen upp på stolen, för omvänt gick inte, då krampade benen ihop ;-) så kunde jag göra lite stretchövningar. Passade även på att trycka i mig lite choklad när jag låg ner. Dessutom hade jag faktiskt RIKTIG saft i mina vattenflaskor inget lightfusk!!! Bara det kan ju göra att man väljer att springa lite längre så vattenflaskor blir nödvändigt att ha med på turen ;-) Nu kan jag faktiskt gå omkring utan att gå lätt framåtlutat men jag tror att jag hoppar över mina Coreövningar idag........
.
Nu är Zingo och Måns iväg och hämtar pojkarnas cyklar och ikväll har jag beställt tacos. Gott!!!
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Alex

Grattis.



Då blir du snart också en ultralöppare.



Alex

2010-08-03 @ 18:17:07
Postat av: Jennie

Grattis, imponerande... dit har jag allt ett tag kvar... men din blogg inspererar att försöka =D

2010-08-04 @ 22:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0