Trööööögt

Just nu går livet trögt. Almanackan är fullkommligt ner klottrad med saker och jag känner att jag inte har ork till någonting. Var dock på trevlig och uppiggande fika hos en kompis i eftermiddags.

Huset ser ut som om här bodde 4 tonåringar utan uppsikt av vuxen och tvätthögen är större än Kilemanjaro. Jag har fingrarna fulla med självsprickor just nu dessutom och då har jag svårt att plocka och framförallt fixa i köket. Det gör oooont. Men tur i oturen var det faktiskt två år sedan jag hade sprickor senast. Har inte haft sedan jag började bygga mina naglar men denna vintern var det oundvikligt. Har det väl börjat så sitter de där till sommaren :-( Smörjer smörjer smörjer och spritar spritar spritar. Vi har mycket förkylda barn på jobbet nu så det blir mycket snoriga näsor som skall torkas så då går det åt en del handsprit.

Linus kvällsrutiner består i gnäll gnäll och lite bankande i väggen. Det är ruskigt ut tröttande faktiskt. Ingenting hjälper.

Allt detta gör ju att jag inte heller orkar ta tag i matbiten. Det gick ju lite upp på vågen i måndags och det känns surt eftersom det nu bara är 2 kg kvar till målvikt.




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0