Gjort Växjö och sett släktingar!!!!

Idag bestämde vi oss för att åka in till Växjö och handla. Vi brukar alltid åka till Älmhult. Det är några få minuter närmare, men jag konstaterade att jag inte varit i min födelsestad på väldans många år. Alltså inne bland affärer och liknande. Så vi började med ett besök på Subway. Det var lagom för lunch när vi kom dit ;-) på väg därifrån för att sätta oss vid Växjösjön och äta mackorna så stöter vi på Mormor Maria. Alltså min mormor. hon följer med oss och tar en kaffe i fiket medan vi äter mackor.
.
Vi hinner sedan inte mer än in på Storgatan efter lunchpausen innan vi stöter på nästa släkting. Då kommer moster promenerande. Vi hejjade hastigt för deras parkeringstid hade gått ut. Sedan promenerade vi vidare. Ett besök inne på Johanne - En ekologisk urmysig affär inne i stan, drivs av min ena moster med man, hann vi med också. Blyg som jag är så vågar jag inte fråga men jag är helt säker på att flickan bakom disken nog är min kusin. Pinsamt nog säger hon "Hälsa till Lulu" när vi går. Då får jag ju snällt krypa till korset och erkänna att jag inte var riktigt säkert. Till mitt försvar får jag erkänna att jag inte sett henne sedan, hmmmm -89 tror jag. Då var hon hälften så lång, typ.
.
Barnen var små änglar på stan. Det märks att de blivit äldre och det var längesedan vi gick på stan med dem. Linus fick sig ett par simglasögon, som en "lärt sig simma present", det blev en fotboll i plast och nya "gummiskor" att bada i till dem bägge också. Remmen bakom hälen har gått sönder på deras gamla.
.
Vi har bestämt att vi skall ha matlag denna veckan. Lag ett: Måns och Zingo. Lag två: Linus och Linda. Barnen har nästan själva fått bestämma vad som skall lagas och inne på CityGross var det ett himla smusslande med varor för att de andra inte skulle se vad som skall serveras. Kul att få dem så engagerade. Hoppas det håller hela vägen :-D
.
Väl hemma så var de nya simglasögonen, bollen samt skorna tvugna att testas så medan "fish and chipsen" låg på värmning i ugnen så badade vi. Nja de manliga i familjen badade. Jag var ju tvungen att passa fisken, ju. ;-)
.
Kvällsagan fick vi ta innan jordgubbarna för vi blev proppmätta.
.
.
.
Det bli mycket bloggande från "mitt i Smålands djupaste skogar". Är bara så imponerad att vi kan använda våra datorer här!!!!!
.
.
Ha det gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0