Gräsänka Grande

Nu är Zingo i Kina. Han har varit där sedan i måndags. Logistiken här hemma fungerar bra men jag saknar honom nått grymt.
.
Barnen har varit små änglar och ikväll skall de hem till farmor för vi skall ha personalfest på jobbet. PickNick i Bjärred. Hoppas det inte blir kallt ikväll. ;-)
.
Hoppas nästa vecka går lika bra som denna. Då är det inga problem. Jag har ju tom hunnit träna. Igår följde de med på sina cyklar och stannade till vid ICA. De hade fått en peng och skulle köpa glass och sedan skulle vi ses hemma. Frid och fröjd tills jag får ett SMS av Måns att han Linus ville ha en "Karnevalskrokodil" istället för glass. Jag SMSade tillbaka att så länge den inte kostade mer än vad jag sagt att glassen fick kosta så gick det bra. Jag måste säga att jag undrade dock vad en karnevalskrokodil var för något. ;-)
.
Det visade sig vara en liten drake med studentmössa. Ahah Kunde jag ju gissat nu i studenttider att Linus hellre ville ha något av alla de otaliga gosedjur som säljs. Ungen får snart inte plats i sin säng längre. Undrar vem han har fått det av ;-) ;-)
.
Vid läggdax hade vi sedan dop av denna lille krake. Han har namnet Dracko. Vi sjöng Blinka lilla stjärna och Bä bä vita lamm. Linus agerade präst och Bio, han näst senaste gosedjursinköp, en stor humla (ett bi säger Linus därav namnet) fick agera fadder och bära Dracko. Han hade stenkoll på hur det skulle vara. Vi var ju på dop i helgen, där minsta kusinen döptes.
Brist på fantasi har han inte!!!!
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0