Jag är frisk, jag är fri, jag är full av energi!!!!!!!!!!!!!!!

Då har jag tagit mig runt 1 mil inne i Lund.
.
Första två km:erna gick fin fint. Vid 2,5 sa det pang i mitt knä och jag fick jätteont. Släppte Anna så hon fick springa i förväg. Stannade till och försökte stretcha knät men kunde inte böja det över 45 grader. Tog några steg till AJ!!!!! Stod still några sekunder och började sedan springa igen. Det gjorde ont men det gick. Så jag fortsatte. Sprang sedan hela loppet och knät kändes som en ballong men det gjorde iallafall inte superont.
.
Sprang ifatt Anna vid 5,5 km.
.
.
När vi var inne på andra varvet var det tungt vid 7,5. Samma ställe där jag pajjade knät. Anna viskar "Kom igen pudding" Allt enligt Mikael Södermalms föreläsning som jag berättat om. Då kunde jag inte låta bli utan säger högt till mig själv
.
Jag är frisk, Jag är fri, Jag är full av energi!!!! Mantrat Mikael lärde oss i Portugal första kvällen
.
Så skrattar vi gott och får faktiskt lite extra energi att ta oss sista biten i mål.
Vi sprang i mål på 1 timme och 5 minuter och 30 sekunder.
.
.
Sedan fick jag medalj och vattenflaska.
.
.
.
Nu har jag varit hemma en stund och haft linement på knät samt legat i badet och halvslummrat en stund. Fortfarande ont men inte på samma sätt som i Portugal. Denna gången är det med som om knät är trött och svullet och bara säger "Vila" till mig. Det kan jag leva med.....idag!
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Monika Thor Herrstedt

Du är en kämpe Linda. Det är verkligen krut i dig

Nu behöver du vila. Ta hand om dig. Kram, Farmor

2010-05-08 @ 18:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0