Glöm förra rubriken ;-)

Den är helt missvisande. Det passet var ingenting mot helgens bravader i bokskogen i Torup. Yddingeloppet!!!!!
.
Hade funderat på att springa detta lopp sedan jag tog halvmaran i Skanör. Fast hade inte bestämt mig till in i det sista. På lördagen var jag ganska säker att jag inte skulle springa. Zingo var i väg i Köpenhamn och sprang 6 timmarslopp och jag och Anna tog ett långsamt långpass. Det var segt i benen efter det.
.
På morgonen efter bestämmer jag mig trots allt för att springa. Zingo missar aldrig ett träningstillfälle och ville testa sin form efter att ha gjort personbästa under lördagen. (6 mil på 6 timmar)
.
Ignorera min konstiga attityd ;-)
.
Zingo lovar att han skal lotsa mig genom loppet och inte lämna min sida. Han håller sitt ord och skuttar bokstavligen runt i spåret och peppar mig framåt. Den som säger att Skåne är platt har inte varit i Torup!!!!!.
.
Vid 8 km var jag beredd all lägga mig ner och gråta tills någon hämtade mig. Men min skuttande och tjoande man fick i mål mig. Spurtade t.o.m lite på slutet ;-) (sök på startnummer 842)
.
Vi kom in på sekunden samma! Han släppte mig inte. 8 personer till kom in efter oss. Det var 816 som fullföljde loppet i motionsklassen. Hur många som bröt vet jag inte men vi träffade på 4-5 stycken som verkade försöka ta sig tillbaka till start bakvägen men nummerlappen i handen.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0