Campange i uringningen!

Då sitter jag här igen. Återigen en kväll då jag borde ha lagt mig tidigt. Men nääääää varför skippa ett fungerade koncept? Lägga sig sent, sega till jobbet, sova en stund i soffan på em, och sedan slösurfa halva kvällen ;-)
.
I helgen var vi på 40 år fest. Vi kände födelsedagsgrisen och hans fru samt ett par till. Där står jag i godan ro med mitt champangeglas och samtalar sådär fiiiint som man skall på finare tillställningar. Och vips, utan förvarning har jag hällt ut hela glaset champange över klänning och skor. Sådär ja, nu vet alla vem jag är iallafall. ;-) Tur jag hade en klänning i blågrå spets så det inte syntes att den var blöt. Den var blöt ett tag........ Koftan fick jag hänga av mig.
.
Kolla vi har vanliga kläder på oss ;-) och inte löparkläder. Fast jag är ruskigt trött på mitt hår. De fina lockarna som jag hade lockat och draperat så snyggt hade raknat och fick hamna bakom öronen. Jag såg med andra ord ut "precis som vanligt" :-(
.
Men det blev en trevlig fest trots allt. Men spel och lekar och god mat.
.
Vi bestämde att vi skulle ta bilen till kalaset. Den ställde vi sedan på parkeringen hos födelsedagsgrisen och på morgonen, eller närmare förmiddagen, så sprang vi faktiskt dit och hämtade den. Barnen var avlevererade hos farfar redan på lördag förmiddag och skulle ha en dag på Skånes djurpark på söndagen innan vi fick hämta hem dem iallafall, så det fanns inga undanflykter heller.
.
Tittade ut en rutt vi skulle ta. 5 km lät lagom. Raka vägen skulle bli runt 2,5 km så en pytteliten omväg fick det bli. Men mina blyben tog många genvägar och det slutade med en tur på 3,5 km. Herrejisses vad segt. Men eftersom vi varit i säng kl 04.00 eller nått så var det kanske inte så konstigt. Dessutom var det bara FÖRSTA glaset champange som hamnade på klänningen, övriga hamnade precis där de skulle ;-) Vi hade bestämt att det skulle bli irriterande långsamt och efter 1 km så tycker jag att vi nog dragit på lite och borde dra ner en aning på tempot. Tittar till på klockan och inser att vi springer 1 minut långsammare än vad jag brukar...... Phu!!!!
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0