Kräftor och sånt!

Vi har inte ätit kräftor. Kan inget om kräftor. Gillar kanske inte änns kräftor. Så vad gör man då? Jo, bjuder in till kräftskiva så klart!!!!
.
Let the party begin!!!!!
.
.
Vi ville sitta ute och jag hade funderat på att köpa ett stort tält. Hittat ett billigt på Bauhaus men Zingo lyckades låna två mindre tält av en kollega istället. Tälten skulle upp på fredagskvällen var planen men det regnade och blåste förmycket. Natten till lördagen var rätt nervös. Vad gör vi om det fortsätter regna och BLÅSA så här? Då kan vi inte ha tält uppe och alla får inte plats inne :-O
Jag kom hem från träningen på lördag fm och hittar Zingo och grabbarna rätt desperata. Då har de försökt sätta upp ett litet tält på 3*3 meter i full storm känns det som. Det var inte förankringslinor eller någonting till detta tältet.
jag går då över till grannen och undrar om de har sitt tält och om vi kunde få låna linorna till det. Låna hela tältet tyckte han. Vi satte upp det tältet på 30 minuter och det stod som om det knappt fläktade. Underbart!!!! Jag kanske kan få köpa det stora tältet till nästa fest ;-)
.
.
Sedan fyllde vi tältet med folk, kräftlyktor, partyhattar och vin. Solen tittade fram och det blev perfekt kräftskiveväder!!! Det var en härlig blandning människor. Kollegor/vänner till Zingo, vänner till mig, löparvänner till Zingo, respektive till dessa. Härligt med blandningar!!!!!
.
.
.
Det sörplades kräftor och dracks gott vin. Sånghäfte hade vi också, så de sköljdes ner med vin och sång de små liven!
.
.
.
Vi hade ju faktiskt köpt kräftor. Efter en snabbgenomgång hur man skulle göra så var det bara att ge sig på dem. Jag hade min skål med räkor om det skulle gå galet. ;-) De var ju taggiga och jag stack mig på dem. DET hade ingen varnat mig för. Men efter mycket pillipill så lyckades jag ha skalat min första kräfta!!! In med den lilla lilla stjärten i munnen. Hmmm smakade inte så tokigt faktiskt. Men det är mycket jobb för ingenting. Men det blev faktiskt en kräfta till!!!!
.
.
Så här lycklig blir andra då kräftorna kommer fram.
.
.
Senare på kvällen så kommer det fler gäster. Han hade rymt från en annan fest och kom till vår istället.... att hans fru var på vår fest kan ju visserligen ha lockat hit honom i första skedet ;-)
.
.
Sedan plockades gittarren fram. Undrar om vi fortfarande står på god fot med grannarna som har sitt sovrummsfönster 5 meter från vår altan? Äsch vi har inte stört sedan vi flyttade in 2004, så de får stå ut.
.
.
Dax att packa ihop!!!! Men någon har somnat igen i tältet så det får vänta lite....eller? ;-)
.
.
.
.
.
Tack alla för en mycket trevlig fest!!!!!
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Anna R

Det var en superduper trevlig kräftskiva Linda! :-D Tack för att vi fick komma!

2011-08-21 @ 15:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0