Andra PT-timmen avklarad!

.
Låt oss bara säga... Jag kommer inte att kunna gå i trappor imorgon bara planmark kommer att vara ett problem. :-D
.
Han hade planerat in en massa olika styrkeövningar. Jag fick börja med att prova tyngdlyftning. Lyfta stången från golvet och upp på raka armar. Först fick jag testa med ett kvastskaft, hmm fungerar ju fint tyckte jag. Peace of cake! Sedan la han fram 20kg stången, det var alltså bara en tom stång utan viker. :-O Mycket teknik och massor av styrka. Först 15 gågner i mitt egna tempo. Lite vila unnade han mig och efter det 10 snabba repetitioner. Phu tänkte jag. Klar! Men icke, efter en liten lätt vila var det 10 snabba rep till! Mannen är en sadist och jag betalar gladeligen pengar till honom :-O De sista lyften fick han stå bakom mig och hålla emot för annars hade jag tippat baklänges. :-O Men upp kom stångjä#%%&/len. ;-)
.
Detta följdes sedan av höga knälyft. Hmm inte så svårt tänker ni. Jag hade foten på en mjuk madrasserad bänk i knähöjd och skulle därifrån ta motsatt ben upp i midjehöjd. Till detta fick jag också bära en 5kg vikt framför mig. Det fungerade rätt ok. Jag tyckte att jag hade mycket vingel i benen, behöver träna balansen, och kände inte jättemycket i låren. DET SKULLE JAG INTE HA SAGT!!!! Då plockar han fram 20kg vikten och sedan får jag göra samma sak igen. DET kändes i låren kan jag lova....och armarna som höll i vikten!
.
Sedan säger han glatt: Nu går vi bort till andra rummet.....
Där blev det plankan med armarna på boll, planka utan boll men lyfta en fot i taget, plankan med fötterna på boll, höftlyft med fötterna på boll.
En övning skulle jag stå på knä och falla framåt, han satt på mina fötter som motvikt. Frust!!! Det gjorde ajaja i baklåren vill jag lova....
.
Alla övningarna var så jag fixade en mindre än vad han hade planerat och han peppade mig så att även den sista blev gjord också, eller rättare sagt, han sa mycket betämmt "En till!!!" Det var bara att lyda. :-D. Det brände rejält i alla musklerna och det var vid flera tillfällen han fick in och peta på mig för att jag började hänga och bli sliten.
.
Sedan var det avslutning med att få upp pulsen rejält. Stepbräda så snabbt jag kunde i 30 sek och direkt efter det knäböj och höga benkickar 15 st..... Lite vila och sedan en gång till. Då var jag riktigt slut. Då fick han vråla mycket åt mig!! Phu Blir trött bara jag tänker på det igen men jag överlevde timmen.
.
Hejja mig!!!!
.
.
Är mycket nöjd och glad!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0