Kan ju inte begränsa mig!

Skulle ta ett pass på gymmet idag tänkte jag. Slutar ju tidigt och om jag skall få in mina tre pass i veckan så gäller det att hitta tillfällena. Sagt och gjort, mot gymmet efter jobbet. Det var många tillfällen jag fick övertala mig själv att det faktiskt var en bra idé. Jag var trött och ville eg bara hem och slänga mig i soffan med min nya bok.
.
Övertalade mig själv till att iallafall ta ett "klappa-lite-på-maskinerna" pass. Gå dit, springa lite för syns skull pålöpbandet, kanske kanske lyfta lite vikter men inte så tungt och inte så många repetitioner. Bara liksom kunna säga "Jo, jag har varit på gymmet idag"
.
Det blev ett slita som ett djur pass istället. När jag väl var där så hittade jag orken och viljan......
10 minuters uppvärmning på Crossen som jag hade tänkt blev snabbt 20 istället. När jag ansåg mig färdig att gå därifrån så går jag förbi lådorna med alla kuverten med folks registerkort.... Hmm när jag ändå är här kan jag ju faktiskt ta maskinerna också, tänkte jag. Maxade alla vikterna och la på mer vikt på en del maskiner. Körde tills jag inte orkade fler repetitioner......alltså inte bara de 12 som jag "alltid" har gjort.
Sedan avslutade jag med 1 km löpning i 5:50 tempo för att kolla knät  nu när jag var ordentligt uppvärmd. Gick hur bra som helst men klev av bandet för att inte utmana ödet. Jag kände att jag började bli lite trött och börja släppa efter i knät och höfterna.
.
Så nu kan helgen börja!!!!!!
.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Alex

Så brukar det bli när man har tänkt att ta det lugnt.

2011-02-04 @ 18:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0