Fattig men snart fit!

Idag har jag gjort något som jag för längesedan aldrig trodde jag skulle göra. Men tanken har mognat i min hjärna det senaste året och har varit troligare och troligare....
.
Jag har skaffat mig en personlig tränare!!!
.
Vad vill jag nu med detta? Det kan man undra. Med så många träningsfreak och löpare i min närhet så undrar ju även jag om jag kan få ut något nytt av detta. Det tror jag, annars hade jag kunnat lägga pengarna på valfritt Odd Mollyplagg direkt, eller två!!!! ;-)
.
Jag har efter ett antal år kommit fram till att vill jag ha framsteg så får jag se till att jobba själv. Det hade varit ruskigt smidigt om någon annan kunde jobba och jag satt bredvid och åt praliner, jag hade varit den mest smidigaste och vältränade i den här landsänden då skulle jag gissa. Men nu är det inte så. Det jag nu vill vinna med en personlig tränare istället för en man och en bunte mysiga och härliga vänner är att jag vill ha fokus på mig! Alla i löparkretsar peppar varandra och puschar varandra till stordåd, det är det jag gillar med löparfolket. Skulle någon behöva stöd så utgår man från sig själv och säger "Så här gjorde jag prova det!" Underbar inställning istället för "Jaha vad syyyynd om dig att du är skadad/springer långsamt.... (då kommer jag framstå som mycket bättre)" Nu säger jag inte att det är så i andra sporter eller liknade tro inte så...... för det har jag ingen erfarenhet av.
.
Jag vill att någon stöttar och leder mig på en väg som passar just mig och ingen annan. När jag som nu börjar dra på mig skador känner jag att det är viktigt för mig att få ledning av någon som bygger sina visdomsord på mer än bara egen erfarenhet, alltså även utbildning. Jag vill kunna bli skadefri och fortfarande njuta av träningen. För i första hand för mig handlar träning om att tycka det är roligt. Sedan om man blir jäkligt bra på det gör ju träningen ännu roligare naturligtvis ;-)
.
Så i första skedet nu skall vi göra en konditions och styrke test. Var ligger jag eg? Jag tycker jag gör inget annat än att äter, sover och snackar träning..... men sker det framsteg? Ja det sker framsteg, det ser till och med jag.... faktiskt!!! Det jag undrar är om jag är vältränad eller bara hyfsat ok? Började jag i bottenskrapet och tog mig upp i nedre gränsen av normalnivå, eller började jag i normalnivå och jobbade mig upp till medel?  Jag skulle helt enkelt behöva lite referensramar som jag kan förhålla mig till i min träning, för att kunna se om jag fortfarande kan och gör förbättringar.......Eftersom förbättringarna inte sker över en natt, tyvärr ;-) så kan det vara skönt att ha en utomstående som kan hjälpa mig att se. "Detta klarade du inte för 6 månader sedan, det klarar du nu" Att Zingo säger så till mig dagligen skall han ha credit för Han är en klippa på positiv träningspepping, men det går inte in i min hjärna. "Han är ju min man och skyldig att säga så" ;-) Tänker min hjärna. Fyyy min hjärna!! Sedan det faktumet att en personlig tränare har BETALT för att säga så bortser vi ifrån ;-)
.
När vi sedan har platsbestämt mig så kommer vi att arbeta på att bygga upp styrka i knät och fötter. Eftersom det i första hand just nu är knäna som är problemet. Det kommer bli löparstyrkeövningar. Planerat att vi träffas ca varannan vecka 1 timme åt gången. Dessemellan får jag jobba själv. Hmm då var vi där igen, vart tog mina praliner vägen ;-)
.
Det här skall bli jättespännande, så ser vi vart detta leder mig i träningsträsket.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Som vanligt mycket klokt tänkt Linda!

Bättre klippa än Zingo att luta sig mot får man ju leta efter.

Andra hade säkert gett upp för längesedan, men med din stora drivkraft är jag säker på att du kommer att lyckas!

2011-01-27 @ 07:56:52
URL: http://jogg-thomas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0