Bokskogen i Torup

En dag helt spenderad i träningskläder är en bra dag.
.
Jag, Anna och Mikael började dagen redan kl 9 med bilfärd mot Bokskogen. Ingen sovmorgon här inte. Sedan väntade vi och väntade och kl 10 insåg vi att vi nog satt vid fel parkering.....
.
Anna
.
Mikael och Jag
.
När vi sedan hittade gänget så bar det av mot Naturskolans lokaler. Där fick vi låsa in våra saker och sedan var det direkt ut i spåret. 2 km lugn jogg runt som uppvärmning. Sedan blev det 3 olika grupper som rände runt i skogen. Jag är inget stort fan av backar så jag fick hänga på sista gruppen. Dessutom har jag ju tränat hårt i tre dagar nu med tanke på att testa om jag ju har astma. Eller tja tränat hårt för mig då alltså ;-)
.
När uppvärmingen var klar var det dax för intervaller. 500 meters intervaller med 1 minuts vila mellan första och andra samt tredje och fjärde. Mellan andra och tredje samt efter fjärde var det styrkestationer. Det var allt från armhävingar, dips och plankan till rygglyft, ankgång och utfallssteg.
.
Jag tog mig runt ett varv. Anna hamnade naturligtvis i den lite snabbare gruppen så hon tuffade på ett varv till men råkade skada foten  i sista varvet. Så hon fick åka snålskjuts på Mikaels rygg sista biten. Jag skulle hjälpa "halta Lotta" till toaletten men det tog så lång tid så jag lyfte sonika upp henne och bar henne dit. Så lite nytta har all träning gjort!!!! Och kom nu inte och säg att "Men hon är ju så liten" Låt mig glädjas åt att jag kan lyfta en annan vuxen människa, åtminstonde ett tag ;-)
.
Efter rundan så var det lunch. Sara, som också var ansvarig för att ha fixat denna roliga dag, hade fixat pastasallad och vi åt med mycket god aptit.
.
.
Efter lunch och lite gottande i solen var det daxs för en föreläsning. Jimmy Palm från Naprapatlabbet i Malmö.
.
Anna fick statuera levande exemel på hur man skulle göra om olyckan var framme. Jimmy slängde upp henne på axeln och bar fram henne till bänken.
.
.
Vi lyssnade andäktigt och fick mycket matnyttiga tips på hur vi skulle träna. Har du möjligheten att lyssna på honom någongång, ta den! Mycket kunnig och man kände att han verkligen vet vad han pratar om.
.
Eftersom Anna hade stukad fot så följde inte vi med på distanspasset på eftermiddagen. Fika är bästa botemedlet mot stukade fötter!!!!
.
.
.
Sedan bar det hemmåt i en mycket varm bil. Nöjd med dagens insats!
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Anna R

Vilken fin dag vi fick i skogen och alltid trevligt att vara i goda vänners lag. <3

2011-06-15 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0