Massage

Hade inbokad massage idag. Bad Jenny ta benen rejält och tro mig det gjorde hon... inte ;-) Jag tyckte det kändes som det men hon sa hon knappt rörde mig men jag kved.
.
Har fått en ny intressant infallsvinkel när det gäller mitt knä. Har ju alltid trott att det var lparknä och strechat musklerna som om det vore det. D.v.s strechat lårmusklerna. Visst var den spännd och mycket knutor i den MEN när hon lägger handen på yttersidan av min vad och drar lite lätt så känns det som knivar... Aow!
.
Så hon försöker massera så gott det går och hittar massor av knutor och ömma punkter. Hon tittar på sitt muskelschema, trycker, klämmer studerar sitt schema  igen och hummar...... Kom fram till att den muskeln man har löparknäproblem av fäster typ nästsintill precis brevid den muskeln som jag ju uppenbarligen har skitont i :-O Kan det helt enkelt vara så att jag har en liten inlamation i min vadmuskel?
.
Blev ordinerad att inte träna ikväll, så det passet har jag bokat av. Sedan testar jag Voltarengel morgon och kväll ett tag. Sedan rekommenderade hon även att gå och prova ut inlägg eller köpa nya skor.
.
Hmmm var det någon som sa handla???
.
Så nu skall vi se om det kan vara lösningen på mitt knäproblem? Jag hade ju PT timme i onsdags förra veckan och han var lite fundersam på mitt knä när jag beskrev symptomen. Inte så ont när jag springer och sedan kom och gick det i ett par dagar efteråt...... löparknä brukar ju vara ont när man springer, inte ont när det är stilla.....
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0