Träning is da shit!!!

Mår helt klart bra av träning. Var iväg igår och körde 1 timme och 20 minuter.  Först roddmaskinen och sedan Core30 och Mage-Rumpa-lår30 pass. Var pigg och käck resten av kvällen. Endorfinerna rusade runt i kroppen. En timme eller möjligtvis två..... ;-) Sedan var det slut på det roligt. I morse kände jag mig trött och hängig och trodde att idag blir jag sjuk. Den känslan har jag ju haft ett par mornar på raken nu. Men jag tog mig till gymmet för min 3:e PTtimme.
.
Jag "fick" en genomkörare som hette duga....alla övningar gjordes i minst tre omgångar. Hade jag varit själv hade jag på sin höjd gjort en omgång och tyckt "Fan vad jag är duktigt nu då"......... Frågade matt vid sista omgången utfallsteg om han någongång fått en hantel i huvudet av en arg och sliten "elev"? Han svarade inte på det :-D Räknade ut att jag nog slutade någonstans på runt 130 "böja på knäna och upp igen" alltså runt en sisådär 60-70 per ben. :-O Och jag som redan hade träningsvärk i låren INNAN vi började. Kommer inte komma ur sängen imorgon. Men det är kul att få testa gränser för vad man klarar av.
.
Det gjorde ju dessutom inte saken bättre att jag har letat upp min cykel i garaget och cyklade till jobbet idag för första gången i år. Är ju en riktigt frusekylling så det skall helst vara varmt och riktigt gott om tid när jag cyklar till jobbet, men gamla vanor är till för att brytas.....
.
Efter en jäkla massa omgångar utfallsteg var det dags för mage och rumpa...  :-O Fick ligga på mage på en bänk och ha benen hängade utanför. Sedan lyfte jag upp benen och sänkte sakta ner.... runt en 15-17 gånger. Sedan var det vändning på fläsket och liggandes på rygg och så likadant igen. Också en sisådär 15-17 gånger.... Detta gjordes i tre omgångar... Som sagt jag hade varit stolt över mig själv vid en omgång om jag inte hade haft någon som talade om att jag skulle göra fler ;-) Nu var jag ruskigt stolt!!!!
.
- Mot bollen, skuldrorna i bollen och upp med höften, ett ben i luften - STÅ STILL!!!!!
.
Första omgången var det väldigt vingligt och jag fick ta ner foten många gånger för att hitta balansen. Men det verkar som att har jag fått testa på övningen en gång så får jag kläm på vilka muskler jag skall använda och hur den skall kännas för andra omgången gick det ändå relativt hyfsat.....
.
Sedan var det dax för pulshöjande. Ta alla vikterna i ställningen 10,9,8,7,6kg o.s.v, förflytta dem till andra sidan en i taget och sedan städar du upp efter dig, en i taget, undan skall det gå!...... Phu!!!!! Lyckades med konststycket att tjonga 10kg vikten i knät när jag böjde mig ner. Har ett snyggt litet blåmärke med en röd prick mitt i, mitt på knäskålen. Nåja, det skall synas att man tränat ;-)
.
Sista sucken var att göra djupa knäböjar och höga kicksparkar. 20 knäböjar och 20 kickar.........efter det 10 höga hopp men knäböjar mellan. De sista två tog jag på vilja för låren var redan inne i omklädningsrummet. De gav upp!!!!
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0