Allting blir vitt vitt vitt....



...nynnar på den kända sången "Titta det snöar" av Povel Ramel. Fast i mitt fall är det inte snö utan vit målarfärg. Jag har slipad och målat våran hatthylla och skohylla idag.

 

Tyvärr tog färgen slut så skohyllan blev bara klar ovanpå. Resten är bara grundat. Så jag får susa iväg på tisdag och handla färg för typiskt nog så hinner jag inte imorgon. Men hatt hyllan kan nog få tillbaka sina krokar ikväll och upp på väggen. Men jag vågar inte lägga något på hyllan på ett par dagar. Det skall sedan inhandlas fyra vita korgar på IKEA som skall stå ovanpå. Det kommer att bli så tjusigt när det blir klart.

Var i Löddeköpinge och handlade ett vitt gamalt fönster som skall upp på väggen. Vi vill ha någon typ av "osynlig" belysning bakom. Någon som vet var man kan köpa typ en liten stav med LED lampor eller något liknande? Eller så funderar vi på att byta ut glasskivorna mot speglar. Det verkar inte vara så komplicerat att göra själv om jag bara får speglarna tillskurna. Det är nästan ingen kitt kvar på baksidan så det skall nog gå lätt att plocka bort. Någon som vet var man köper måttbeställda speglar billigt?



Nu har det börjat ta fart med min viktminskning. Har haft en platå nu ett tag. När jag började satsa ordentligt på träningen så reagerade kroppen med att stå stilla i vikt ett tag, trots att jag skötte min a points. Men jag tror att det ger med sig denna veckan och om hemma-vågen stämmer så har jag då bara 1,2 kg tills jag är i mål. Skall bli så skönt att äntligen nå det!!!!


Hade kompisen på besök i går kväll. Tjejsnack och filmkväll. Vi fixade lite pointsfritt snacks. Hon behöver det inte men ställer upp för min skull. Frukt är ju inte fel även för de som inte behöver gå ner i vikt ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0