Dagens tips!

Säg aldrig till din personliga tränare att du är frisk och känner dig ordentligt laddad för ett pass. Vad du än känner SÅ HITTA PÅ EN LÄTT KRÄMPA. Detta misstaget lärde jag mig den hårda vägen igår. Jag kommer glad och pigg till gymmet och säger att nu har jag passerat igenom två förkylningar av blandad karaktär men nu känner jag mig frisk och redo att möta världen. Bra säger han och ler...... Jag har idag en träningsvärk som inte är av denna värld i mina stackars klena armar. Men det känns gött att faktiskt ha jobbat lite och inte bara legat på sofflocket......
.
Han hade planerat in ett cirkelpass åt mig där jag fick göra fem olika övningar. Första omgången varade varje övning i 30 sekunder och sedan fick jag vila. Andra gången varade de i 45 sekunder och sedan vila tredje gången i 60 sekunder och sedan en yttepytte längre paus och sedan gick vi ner i tid igen i två omgångar.
.
Först var det utfallsteg med en 5 kg vikt som jag krampaktigt kramande över bröstet. Jag skulle dessutom göra vridningar, helst utan att trilla omkull :-O
.
Andra övningen var en 4 kg hantel som låg på golvet den skulle upp i luften på rak arm och tillbaka till golvet, sedan var det den andre armens tur att jobba. Och fort skulle det gå också.
.
Efter det var det plattfall på magen och han höll mot mina hälar medans jag försökte böja mina ben...... aow det gjorde typ nästan ont mot slutet! ;-)!
.
Jag stannade på magen och han slängde till mig ett par boxhandskar och sedan var det till att resa sig snabbt. Boxa på mitsarna han höll till han skriker stopp och då slänger jag mig på magen igen och upp snabbt som blixen för att börja boxas igen. För er som undrar så går blixen saktare efter ett tag........
.
Fram med stora bollen och lutar fötterna mot den. Rullar sedan in bollen under mig samtidigt som benen är så raka som möjligt..... Undrar om man är tandvårdsförsäkrad i sådana lägen?
.
Jag sliter som ett djur och svetten droppar och rinner in i ögonen och svider. Men det är kul att slita. Däremot får jag veta att jag är lite svår att läsa av för jag ser tydligen helt oberörd ut :-O. QUE? jag är fullständigt slut ju!!!! Jag talar om för honom att jag brukar pladdra på rätt bra, när jag tystnar och kanske bara svarar på tilltal mycket kort, då är det jobbigt. Säger jag ingenting alls då är jag slut!!!
.
Så ikväll skall mina muskler vila medan jag hejjar mentalt på Zingo som är uppe i Täby och springer TEC!!!! Jag kommer hejja på honom genom att ha tjejkväll i soffan och titta på Sex in the city2 :-P
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0