Hemma idag med



Idag VABar jag (Vård av Barn) Måns kom upp i går morse och sa att han mådde lite illa. Han hade bara 37,6 i feber och var hängig. Linus kalas fick bli ett helt utekalas. Halva kalaset skulle var ute ändå. Jag ringde runt till alla föräldrar och berättade att overall och regnbyxor skulle med till kalaset.


Sedan åkte jag och handlade. När jag kom tillbaka hade Måns kräkts ner hela toaletten, tack att jag var och handlade så jag inte behövde torka ;-) Det var bara att ringa till alla igen och ställa in.


Sedan var han rätt hängig under dagen och ville inte äta något. och febern steg snabbt till 38,2. Jag har ringt jobbet och är ju hemma nu månd och tisdag. Vi har ringt skolan och håller ju båda barnen hemma. Allt enligt konstens alla regler (48 timmar hemma efter sista kräkningen)  Bägge barnen är pigga som lärkor, äter och har ingen feber.........Jag förstår på sätt och vis föräldrar som släpper iväg sina barn tidigare till förskola och skola samtidigt som jag har sett konsekvenserna av vad det kan göra för magsjukeepedimier. Vissa magsjukor är snabbt övergående med 1-2 kräkningar och sedan är du frisk......medans andra smittar lääääänge även om man kanske inte kräks mer än en gång. Det är svårt att avgöra vad som är vad. Därför håller jag helt på 48 timmars reglen som finns.

Just nu håller de på att bygga en koja under trappan. Det fixas och donas. Allt skall användas: stolar, LEGOlådor, filtar m.m. Får se hur det blir. Låter dem hållas.

Det är redan halva hallen som är okuperad....återkommer med rapporter ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0