Dansar i regnet



Vi har gått hela dagen och bara undrat när det skulle braka loss. Eller snarare önskat, för det har varit väldigt kvavt och klibbigt idag. Vi satt ute och åt kvällsmat i godan ro när det började droppa så smått. Vi fick ganska snart flytta bordet så nära kanten som möjligt. Men ändå blev både jag och Zingo ner skvätta på ryggen litegran. Det fullständigt hällde ner.

Jag skämtar om att barnen kunde ta kvällsduscningen ute i regnet, för tro mig det hade gått att tvätta håret under detta regnet.  Måns blir lite fnissig och vill ut och regnbada. Han byter först om till badbyxor, ställer sig lite försigtigt vid kanten av altanen och står där och fnissar. Jag påstår att han ju inte har blivit blöt men det säger han att han blivit.



Då kommer den där lille röde med horn fram i mig och jag lägger försiktigt, och utan att fatta misstankar, ner kameran och slår armana om Måns och bär ut honom till den värsta regn strålen som rinne ner för taket!!!!!!

Det blev mycket frustande och fräsande men vi skrattade gott och badade vidare en stund.

Efter en varm dusch sitter vi nu med varm choklad och vispgrädde och lyssnar på knallarna som brakar loss över vårat tak.




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0