Monte Gordo - Training Camp - Dag 2

Sov gott under natten och klockan ringde kl 6.30 for jag hade tankt ta ett Yoga pass kl 7.00 men John Blund tog overhanden Zingo masade sig upp for att vara med pa morgon joggen. Jag valde att forsoka sova och vila knat. Han kom hem efter att han tagit morgonjoggen pa stranden och sedan ett styrkepass. Han gnallde lite och sa att det var tuffare an Actics ABS pass ;-) Klen pojk va;-)

Frukosten var riklig men jag tankte jag skulle forsoka mig pa att bara ata lagom varje dag. Tror ni det gar?

Efter frukosten sa softade vi lite. Kanner att man fortfarande har kvar vardagsstressen. Vi har kryssat i alla pass vi vill ga pa och trots att har finns 50 olika pass att valja pa under veckan sa ar det gott om tid att slappa. Det kans ovanligt.

Mitt andra pass efter lopningen skulle bli "Funktionstraning med boll" Hade pratat med ledaren och han sa att det var mycket pa golvet och inte stor belastning for knat. Perfekt.

Det var en kul pass. Alla utrustades med en stor pilatesboll och sedan lekte vi loss. Vi gjorde balansovningar och armhavningar pa bollen. Det var kul och jag blev rejalt svettig trots att pulsen inte gick upp sa hogt.

Jag var glad att knat faktiskt holl for nagon typ av traning iallafall. Men vi gjorde nagra knautfall med bollen framfor oss. Det fungerade INTE!!!!

Efter mitt bollpass gick jag till rummet dar Zingo lag och vilade och vi begav oss ut till stan. Hittade en liten restaurang dar vi bestallde mat. Jag tankte ta nagot latt men Zingo valde fisk. Ett bra val skulle det visa sig. Min lilla macka var inte mycket att hanga i granen. Det var en fralla med ost och skinka. Inte anns en gronsak pa. At upp Zingos sallad sa jag blev matt iallfall.
En yttepytte liten kopp te blev det också

Sedan tog vi affaren pa vagen tillbaka och handlade lite vatten och choklad. Har hort att det ar bra mot onda knan.

Att ga runt pa stan har fungerat ratt okej men nar vi skulle tillbaka sa fick jag lite brattom och okade pa takten, da fick jag ont igen. Hade tid kl 16.00 hos naprapaten. Hon klamde och kande och sedan masserade hon. Hon hittade inget nar hon bojde och vred men nar hon klamnde och masserade.....javlar vad ont det gjorde.

Men sedan fick jag prova att ga i trappan utanfo hennes. Kande INGENTING. Himmelriket. Men springa tyckte hon inte att jag skulle gora pa nagra dagar. :-(

Gick upp pa rummet och hamtade kameran for jag tankte ta mig ner till stranden och fota Zingo nar han sprang. Fick ont igen nar jag gick pa planmark men inte alls sa ont som innan. Tog av mig barfota och gick i sanden. Underbart, det gick hur bra som helst. Skall prova en morgonjogg om nagon dag. Da springer man ju pa stranden.

Hittade inte Zingo sa jag luffsade hemat igen. Sa fort jag tog pa skorna och hamnade pa asfalt igen sa kom det tillbaka. Gick da upp pa rummet och bytte till traningsskor. Har nu luffsat runt och letat efter detta internetcafe'et en stund och det gick mycket battre i mina traningsskor. Sa det finns ju hopp.
Visst är den lilla datorn riktigt söt, den klär mig tycker ni inte det? ;-)

Dena typ av semester kan jag mycket val tanka mig igen. Dessa inlagg som jag skriver har ner kommer att var i dagboksform men nar jag kommer hem kommer jag att skriva ett mer allmant inlagg med bilder ocksa. Sa hall ut!!!!!  ;-)

Nu har jag definitivt suttit mer an mina gratis 30 minuter sa vi far val se om jag kan losa ut mig harifran ;-) Och om nagon undrar sa:

Ja jag vill definitivt ha en lite Eee Pc. Tack garna ROSA ;-) Den ar jattekul att sitta med. 


Uppdatering:

Vi var ju pa forelasning om Pulsbaserad traning. Nu behover jag definitivt en egen pulsmatare och garna med GPS i ;-)
Man blev sugen pa att bara ge sig ut och snabbt testa sattet att trana pa. Att lyckas halla sig i ratt tranings zon med ratt pulsintevall samt aven att ge sig ut och testa var min maxpuls ligger. Vi larde oss att maxpuls ar genetiskt var den ligger sa det ar valdigt individuellt vad man har. Vilopulsen daremot kunde man trana ner.

Kaloribomberna till kvallsmat var goda och lag gott i magen under kvallens forelasning av Susanne Johansson - Halsopedagog och Stockholm marathonvinnare. Hon holl ett underbart foredrag som var en blandning av standUp och forelasning. Vi skrattade gott och larde oss att barn skrattar i genomsnitt 400 ganger om dagen medans vuxna bara skrattar 25. Inte undra pa att vi tycker att vi ar trakiga ibland ;-) Sa skratta mer!!!!!!!!
Uppdatering hemifrån: Efter föreläsningen var det Sing Star i baren. Jag utmanade Zingo. "Om han gick upp och sjöng så skulle jag överväga att inhandla en PS3" Trodde aldrig han skulle göra det. Men jag utklassade honom fullständigt med låten Mamma Mia!!!!
Det faktum att nästan alla redan hade gått kan vi ju bortse ifrån ;-)

Vi sloknade gott i sangen och grannen ovanpa har nog moblerat om fardigt nu, for det var tyst daruppifran. Fyren utanfor hade vi vant oss vid och dragit for gardinerna.  Vi bor pa 6 vaningen och svalorna flyger utanfor fonstret. Visst ar det sa att om svalorna flyger hogt blir det fint vader?






.

Kommentarer
Postat av: kortben

Kul att ni verkligen kom iväg, får hoppas askan fortsätter hålla sig undan från flygrummet. Tråkigt att läsa om ditt knä, ta det försiktigt, träna det du kan och njut av semestern! Hälsa Zingo!

2010-04-26 @ 21:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0