Helg!!!!

Fredagkväll, rödvin i glaset och nybakade bullar. Jo ni läste rätt. Nybakade bullar.
.
Jag har i ett par dagars tid velat baka bullar. Fick en idé jag ville testa. Kanelbullar fast med vaniljkräm och blåbär istället för kanel. Varje dag som jag har kommit hem denna första jobbveckan efter semestern så har liksom orken inte riktigt infunnit sig ;-) I tisdags somnade jag faktiskt sittande vid köksbordet sisådär vid 17 tiden :-D Dessutom så har jag varit tvungen att först sanera köket först innan det varit möjligt att baka. Idag skulle Zingo och barnen komma hem före mig så vid lunch skickade jag iväg ett SMS där det stod "Är köket röjt när jag kommer hem så bakar jag bullar" Det var effektivt vill jag lova. Mycket snygg. Till och med assistenten var framplockad. Så jag satte igång med en gång.
.
.
Det var kul att baka igen. Tröttheten fanns där precis som övriga dagar i veckan. Men så länge jag inte satte mig ner så gick det bra ;-)
.
När bullarna var i ugnen spelade jag lite på Facebook. Då slog tröttheten till, tur jag hade satt timern. Annars hade det inte blivit annat än kolbitar.
.
.
Men se så fina de blev. Lite platta dock. Tror jag hade lite för "kallt" i ugnen. Det stod ingen temperatur på mitt lussebullsrecept, för det var det jag använde. Det blir så fluffig deg med Kesella i. Så jag tog bort saffranen och la till kardemumma och sedan kavlade jag ut som vanliga kanelbullar. Lätt som en plätt!
.
nu skall jag fortsätta lyssna på smörmusiken som zingo skickar ut genom högtalarna och titta djupt.... eller åtminstonde liiiite djupare ;-) i mitt rödvinsglas. Undrar om jag kommer till botten innan jag somnar. Knappt skulle jag gissa.
.
Trevlig helg allesammans!!!!!
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0