Operation leta upp gästrummet!!!!

.
Igår drog det igång: Operation Gästrum!
.
Eftersom vi skall ha massor av nattgäster här över jul. Jippi!!!! Så var vi ju tvugna att faktisk röjja vårt gästrum. Det är ett projekt som vi har dragit på väldigt länge. Målet var att städa det så pass mycket att det gick att sov där inne men inte så pass mycket att det var klart. Zingo hade ETT önskemål....
.
Jag har nämligen en ful ovana att städa ett rum och sedan finns det "små" projekthögar i hela huset med saker som skall till garaget, tippen mm. Jag fick dyrt och heligt lova att några sådana högar inte skulle uppstå....
.
Här börjar man så smått skönja ett golv.......
.
.
Titta titta....det tar sig!
.
.
När jag ändå var i farten så blev det lite mer röjt än vi kommit överrens om. Zing däckade i soffan eftersom han fick feber och jag röjde vidare.
Det var några saker som skulle ut till tvättstugan så då var jag ju tvungen att fixa lite där med ;-) Så efter kvällen så var gästrummet och tvättstugan i toppenskick.
.
.
.
.
.
Men förlåt Zingo, jag städade bort hallen i prossessen :-O
.
.
Fast till mitt försvar så har jag faktiskt röjt bort alla de högarna idag. Det mesta ligger i garaget i väntan på att få åka till tippen och några högar ligger i bilen för de skall med till jobbet. 3 lådor fick flytta tillbaka in i gästrummet eftersom det är julsaker i dem.
.
.
.
Så nu finns det ett gästrum att låna för de som vill komma hit på besök samt en tvättstuga för de som blir långvariga!
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0