Veckan som varit

var en mycket god vecka för mig. Jag lyckades ta mig neråt, kg mässigt. Jippi. Förra veckan blev det bara 3 hg ner (trots två mycket påstridiga herrar i frysen) men denna veckan blev det 7 hg ner. Inte illa!

Råkade ut för något mycket intressant/märkligt idag. Upptäckte att jag hade 1 pp kvar av dagens "måste" ranson. Filosoferade vad jag skulle klämma i mig. För det handlade verkligen om att kläma. Var mätt efter middagen och inte speciellt sugen på något. Mycket ovanligt bara det ;-) Kom ihåg att jag ju köpt Caremell Candie på Vikt Väktarna i måndags. Sagt och gjort häller upp en halv ask i en skål (2 pp per ask) och smakar. Mmm ljuvliga. Smakar lite som Wertes Orginal, de hårda karamellerna. Men nu till det underliga.... Efter 4-5 karameller ville jag inte ha fler och hade då 2 kvar. Tog en paus och gick och duschade och sitter nu och suttar på den sista karamellen. Rätt trött på den faktiskt. Ett hårt jobb men någon måste göra det. :-D

Jag har scrappat en heldag. Vilket var alldeles underbart. Tänk att äntligen få komma igång igen. Nu är nästa Thailandsalbumet klart. Det var ju "bara" 2 år sedan vi var där. Vi hade en traditionell "Scrappträff" och träffades 10 stycken i lekhallen på mitt jobb. Alla hade med sig sitt material och sedan var vi mycket kreativa hela dagen.
Bildbevis kanske kommer ;-)


Föresten: Skåpen är på plats i arbetsrummet. Helt fantastiskt befriande. Rensade ut bokhyllorna och kollade igenom alla pärmar från den gamla bokhyllan innan de flyttades in i de nya hyllorna. Det blev hälften som fick flytta över ungefär :-/ Varför går man inte igenom gamla pärmar oftare. Hittade kontoutdrag från en bank som vi inte haft på fyra år. *phu*, men det är så oehört befriande att få det gjort. Nu är det så fint i arbetsrummet
Nu undrar jag bare vem !"#¤%& som varit och stökat ner med böcker och pappkassar i mitt vardagsrum. Kom genast och städa undan.





.


Kommentarer
Postat av: Therése

Hej! Tack för tipset om matkassar, super ju! Och det där med skåp i arbetsrum hade varit intressant att se, vi har ju ganska nyligen flyttat hit och har nu ett arbetsrum och jag vet inte hur vi ska få till det för att det ska bli så bra som det skulle kunna bli....

Kul att se på den andra bloggen också, från scrapträffen (jag är den therese som kom med carina).

2010-02-17 @ 17:29:18
URL: http://www.vilja-vara-med.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0