Snart midsommar

Då är väskan packad, inte vi... ännu ;-) Skall jobba imorgon också sedan drar vi iväg till Smålands djupa skogar. Dax för midsommarfirande i stugan vid sjön. Idylliskt, lugnt, vinden som fläktar, ett glas vin......barnen som far rundor, stång som kläs...... Mmmmm
.
Vi gör bara en snabbvisit denna gången och jobbar snällt och plikttroget vidare på måndag. Semestern börjar inte förrän v 29 för vår del. Det är låååångt dit tyvärr.
.
.
.
MEN nu midsommar sedan oroar vi oss för hur vi skall ta oss fram till semestern ;-)
.
.
När det gäller träningen så går det, men just nu går det trögt. Öm och matt i benen och småont i diverse leder, muskler och benknotor just nu. Supertrött och allmänt gnällig för att det inte händer någonting. Följer diskussioner på jogg där folk klagar på att de ju inte har samma tempo som de hade när de var unga men de har ju trots allt hållt uppe med löpningen i 10 år :-/ . Dessa människor ligger ÄNDÅ 1 minut snabbare än mig och GNÄLLER. Känns tröstöst. :-(
.
.
.
Skall ta en runda i stugan och hoppas hitta flowet igen.
.
.
EDIT:
Midsommar blev fantastisk. Underbart väder och ungarna badade nästan konstant. Jag tog min långrunda i småländska skogarna istället för ett fartlekspass. 8,8 km på 55 minuter. Inte illa. Zingo körde mig till Tommys Livs där vi ändå skulle handla. 8 km i bil är ruskigt långt och jag började så smått ångra mitt tilltag ;-) Men det gick över förväntan ju.
.
Efter ett löppass kunde jag sedan fira midsommar ordentligt. Det blev sillar och potatisar, jordgubbar och massor av gott. Härligt sällskap och underbart väder. Mer kan man inte önska.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du verkligen inget annat liv än att träna. Det har verkligen gått er på huvudet.

2010-06-29 @ 22:53:21
Postat av: Linda

Jag sållar lite med vad jag bloggar om också ;-)

2010-06-30 @ 07:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0