Söndag - Sliten kropp men glad knopp!

Söndagen började en aningens stelt vill jag lova. Det kändes i alla muskler att det varit en fysisk dag dagen innan. Efter frukost gick mamma och Tore ut och fortsatte med häckrensningen men jag kände att mina ben inte klarade mer av den syselsättningen.
.
Till lunch fick vi sällskap av familjen Regner också. Härligt när vi är riktigt många. Liltjejjen satt under hela middagen och frågade sin mamma när de skulle åka. Alltså mamman och pappan för hon och lillebror skulle stanna hos oss. :-D Men efter maten så åkte de....
.
Zingo och Liltjejjen gick till lekplatsen och lillebror sov middag. Då passade jag på att rensa ytterliggare i trädgården. Så nu är det snyggt även på baksidan.
.
Sedan har vi haft mys. Vi har ritat, pärlat och byggt tågbana. Sedan blev det en tur i badkaret och hopp i säng. Somnandet var det dock lite si och så med. De tyckte det var roligare att ligga och snacka med varandra, men slutligen så somnade de också.
.
På kvällen skulle jag ta ett vanligt toabesök men det slutade med något mindre ryggskottsliknande knak i ryggen. Så in i helvete ont det gööööööör!!!!! Slängde mig på mage i soffan och där tillbringade jag sedan resten av kvällen.
.
.
Zingo masserade med ormsalva och kom med vetekudde. Jag fick t.o.m en temugg med sugrör. Gulligt va? Sedan lyckades jag fixa med datorna så jag kunde ligga och titta på ett avsnitt av 21 JumpStreet....
.
Det blev sedan en natt med inte så mycket sömn. Lillkillen hostade och snurrade en del. Jag är ju inte van vid sådant längre så numer vaknar man ju av minsta andetag. :-O Lägg sedan till en ont rygg på det där man inte kan ligga mer än i en mycket tråkig och osovbar ställning........
.
Tror att det blir soffläge för mig idag. :-(
.
.

Kommentarer
Postat av: Anna Regner

Ajdå...Soffan kallar på dig och kanske kan du ta dig en tupplur. :-) Tack för att du tog hand om barnen så jag och maken fick fira vår bröllopsdag precis så som vi ville fira den! :-)

2011-04-25 @ 12:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0