Euforisk! Lycklig! FRISK!!!!!!

Tänk att en vanlig förkylning kan däcka mitt humör så totalt. Jag har varit seg och hängig hela terminen för något som inte riktigt brytit ut ordentligt. Men nu har jag gått igenom halsont och allt vad det innebär och faktiskt kommit ut på andra sidan :-D Sedan att solen skiner gör ju att man inte kan låta bli att ta några vårskutt. Igår plockade jag dessutom fram min vårkappa. Lyckan är total!!!
.
Denna veckan har jag kommit igång med träningen igen efter halsondet. Igår var en helt euforisk dag. Jag började med Funktional Toning på morgonen. Det passet kan jag inte vara utan! Att jag låg och kände efter när klockan ringde om jag nog inte var liiite sjuk och att jag nog "borde" ligga kvar i sängen hade glömts kl10:15 när Patricia drar igång. Det går liksom inte att maska och ha tråkigt på de passen!
.
Sedan var det kalas i Torna Hällestad med Karlskronafamiljen. Mysigt!
.
Sedan var det gymmet igen ;-) Denna gången till Högevall! har inte varit där sedan barnen var små. Höll knappt på att hitta in. Jag kom körande i godan ro där jag brukade parkera men där var ju byggen överallt och jag parkerade i ett helt nytt parkeringshus..... Men hur skulle jag nu gå för att komma in? Fick gå runt hela huset och lyckades efter några vändor faktiskt hitta in. Men hade jag kommit rätt? Det såg ju inte ut som på "den gamla tiden" ;-) Alltså för typ två månader sedan *host host* när jag var där........eller var det så länge som 10 år sedan :-O
.
Men väl inne på gymmet blev man ordentligt mottagen. Välkomstdrink....
.
.
....och rosa godis!!!
.
.
.
Vi minglade runt en stund jag och Anna sedan klev vi in i salen för ett pass ZUMBA....
.
Det var svettigt och i mitt fall mycket fladdrigt. Jag älskar det men ser mest ut som en spratelgubbe. Den flesta dansformer har jag hyfsad koll på men just latin är inte min starka sida eftersom jag känner mig mycket stel :-O Men svett blev jag, roligt hade jag... och det var ju det som var meningen.
.
Sedan har de en personal där som är mycket måna om sina deltagare. Vi fick ett extra pass med dans av Sofia. Att vi tjatade och nääästan stod på knä behöver jag ju kanske inte berätta ;-)
.
(Bild lånad från Actic)
.
(Bild lånad från Actic)
.
Efter ett svettigt lyckligt danspass var det dags att prova på arombastu. Men först blev vi faktiskt bjudna på lite mat. Helt underbart ordnat hela kvällen!!!
.
.
.
Vi hoppade i bikinin för det skulle vara manlig personal i bastun :-P
.
Han hällde på vatten med lavendelolja på stenarna och viftade med en handduk så doften spred sig. Sedan fläktade han oss en och en med handuken och det kom riktigt varma "puffar". Det var faktiskt riktigt avslappnande och en perfekt avslutning på en träningsdag!
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0