Vab, vab vabbelivab

Då var det min tur att vara hemma med små sjuklingar. Linus klagade på ont i halsen i fredagskväll och hade feber. Måns lämnade vi på scoutläger på fredagskvällen. Höll tummarna att de inte skulle ringa och säga att vi hade en sjuk grabb att hämta. Ingen ringde men istället för ett "Hej" när han kom in genom dörren ikväll sa han: "Mamma jag har ont i halsen"
.
Så nu får jag vara hemma med grabbarna imorgon. Jag var inte så svårövertalad att ta vabben denna gången. Jag är sliten och har ont i hela kroppen. Har tränat hårt de senaste veckorn. Det har varit jättekul men det börjar ta ut sin rätt. Det mesta är ju då självförvållat men ryggen har börjat protestera igen. Inte kul alls. Känner mig som en sliten 90 åring när jag reser mig upp från stolen.
.
Min PT timme som jag har vunnit har jag fått flytta för det går ju inte att träna när man har ont, det fattar t.o.m jag :-D
.
Så alltså "Vunnen PT timme" tänker ni. Jo, förrförra lördagen var jag på "Actic Training day no4". Actic Olympen slog upp sina portar och hade träningspass hela dagen. Jättekul och jag svettades och trivdes. Totalt 5 pass fick jag ihop den dagen. Jag började med
.
POWER: Vågade inte lägga på fullt med vikterna eftersom jag skulle hålla hela dagen. Med facit i hand hade jag vågat lite till! De övriga passen var inte så mycket styrka utan mer puls.
PULS: Jisses det var verkligen PULS!!!!!!!!! Lite svimvarning när jag reste mig upp efter att varit nere på golvet och hoppat upp sedan.
.
Jag hade flera ombyten med mig som tur var.
.
Efter det valde jag att ta lunch. Det serverades en jättegod Risonisallad med kyckling. Där var utsällare från Footbalance så jag fick mina fötter kollade. UA fick de ;-) där var några från Lofoten - fotvård. Så då kunde man få lite massage. Gott efter två pass på fm. Där var också en dansupvisning av en kille som dansar michel Jacsondans. Kul!
.
Efter lunch blev det tre pass med mycket lyckoendorfiner.
.
DANCE!: Lite strippaerobic stuk. Ett möhippegäng var med också. Svettigt värre!!!!
PILATES: Mitt 3:e Pilatespass. Det var skönt med ett lugnt pass mitt i svetten. Mycket bålstyrka som jag ju behöver.
JUST DANCE: Ett svettigt danspass med lite blandade koreografier. En koreografi till varje låt. Hur kul som helst men kände mig som bambi på hal is när det kom till sambalåtarna.
.
Efter dessa passen var det återsamling med lite eftersnack och utlottning av priser. Jag satt och höll tummarna för att inte vinna ;-) Jag tänkte "Jag behöve rinte vinna bara jag inte vinner handbollsbiljetter" Så jag vann en PT timme istället. hur kul som helst ju. Skall bli kul att träffa en annan PT också.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0