Danmarksturen som kom av sig....

....blev av ändå. Skulle ju åkt till Danmark när jag hade ont i ryggen. Vi kom iväg i onsdags. En riktigt härlig dag. Barnen var på strålande humör och vädret var perfekt. Lite molningt men ändå varmt. Vi tog först en tur till Helsingör och strosade runt. Åt god italiensk mat och njöt. Tåg sedan tåget neråt och efter lite tågstrul så hamnade vi på Bakken. Vi velande hur vi skulle göra med turpass och karusellbiljetter. Det slutade att vi köpte oss varsitt åkband och vi hade urkul. Har nog inte skrattat så med barnen och hela familjen på riktigt länge.

Det visade sig att både Måns och Linus var riktiga karuselltokingar och vi skulle ju inte vara sämre. Så vi åkte det mesta. Så skönt att inte behöva tänka på vad man skall åka vem som skall åka med och liknande i o m turpassen. Ville de åka så var det bara "javisst ställ er i kö" Linus vågade åka stora bergbanan. Vi började först med nyckelpigan och avancerade oss uppåt i två steg. Han var så lycklig efter bergbanan att han fullkomligt studsade runt. Ville åka den nya bergbanan - som kränger lite mer - också men den hade tyvärr gått sönder när vi kom dit.

Tyvärr upptäckte jag när jag kom hem att jag hade gjort ett mycket klassiskt nybörjarmisstag på kameran när jag kom hem. Hade tagit alla bilder (som jag inte tog i Auto mode - vilket är de flesta nuförtiden) i ISO 1600 så de är ruskigt gryninga. SKIT!!! Men som Maken säger "Då får vi göra om turen någon dag" :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0