Första semesterdagen

och vad gör jag.........jo jag tvättar :-D

Om vi säger så här, vi kunde knappt komma in i vår tvättstuga eftersom tvättberget var så högt och vi hade nästan inga rena lakan att bädda i sängarna och då har vi i vanliga fall alldeles för mycket lakan och har funderat på att göra oss av med några, alla låg i tvätten. Igår hängde jag dessutom tvätten ute. Då är det sommar. Satt sedan i godan ro på kvällen (hade tänkt låta det hänga ute över natten) och hörde plötsligt hur det bara öppnar sig och forsar vatten från himlen. Så vi rusade ut och plockade in den eftersom den var nääääästan torr innan regnet. Så sedan hängde det tvätt i hela bottenvånginen. Men nu är det nog inte många maskiner kvar innan botten är nådd i högen.

Phu, sedan kan jag hålla semester......eller........
kanske borde torka av bordet,
laga mat till barnen,
sortera pappershögarna i arbetsrummet,
tvätta ur filtret i tumlaren eftersom den har protesterat,
städa mitt skrivbord,
bädda i lakan i min säng eftersom katten hade spytt på det,
rensa bort 7 miljoner maskroser,
städa förådet,
rensa i klädkammaren så det går att komma in........

varför kallas det semester. JAG LÄNGTAR TILL THAILAND IGEN!!!!!!

Men det positiva i kråksången är att min mage fungerar igen så jag ser ändå rätt positivt på livet just nu. Sitter med en tekopp och filosoferar här på bloggen. Visst ser jag allt som behöver göras och visst stressar det mig men inte så mycket som det skulle gjort om jag hade haft jobbet också just nu. Nu tar jag lite pö om pö. Det ända tråkiga med det är att jag håller en undanplockningstakt som inte riktigt överrensstämmer med barnens (och för all del även min) framplockningstakt. :-)

Nåja solen skiner och jag har ju faktiskt semester!!!


Nu piper tvättmaskinen måste rusa............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0