Första semesterveckan avklarad

Så då är man pigg och utvilad.....eller inte ;-)

Det blev något mer än ETT glas vin igår. Eller egentligen inte. 1 glas vin och 4 drinkar om man skall vara nogräknad. Jag tycker det är kul att be om något friskt och sommrigt. Har smakat massor av nya goda drinkar på det sättet. Igår var det en med citron, lime, Cointreau, apelsinjuice och fruktsoda. Farligt god. Tog 2. Sedan blev det en med hallonlikör och mynta. Han sa något om passionsfrukt också men jag är inte säker. Bägge från "&Bar". Fast min favvis är ju fortfarande P2. AppleSourelikör, vaniljvodka och fruktsoda. Men de andra kommer helt i klass med den.

Syster min var ju nere måndag-onsdag. Vi tog en tur till backarna och tittade på solnedgången. Helt enligt barnens önskemål. De hade sett bilderna som jag och maken tog och de ville också se solnedgången. Det blev några bilder men tyvärr var det molnigt så det blev inte riktigt lika färgglada bilder.



Eller skarpa för den delen ;-)

Vi löste färgbildsfrågan när vi var i Malmö en tur. Parkrade i P-huset Anna. Där är ju en vägg som är fri att måla på. Tog en del graffitibilder. Ni får tyvärr hålla tillgodo med "direkt-från-kameran-bilder" så länge, tills jag blir student.








Vi tog en härlig fika på Lilla Rosteriet i Malmö. Ett mysigt kaffe som var inrett med massor av gamla möbler. Vår soffgrupp som vi sålde hade passat in där :-D

Just det vi var ju förbi "Gamla TV tornet", på väg hem från Småland. (Ni som sett Hej Hej Sommar vet vad jag talar om annars kan jag säga att det egentligen är Nykulla Utsiktstorn och ligger i -Hmm Ja just det- Nykulla. 5 minuters bilväg från barnes mormor)



Maken är iväg på svensexa idag och imorgon bär det av till Småland. Hade hoppats på lite sol i år, men man skall kanske inte be om förmycket ;-)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad härlig solnedgångsbilden blev! Jag snodde den för att ha som skrivbordsbakgrund. Vi ser så fria ut, speciellt Linus (det är väl han?) som flyger i mitten!

2008-07-13 @ 21:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0