Natur och nya naglar.

För mycket frisk luft kan vara för mycket av det goda. Igår var det utflykt med jobbet. Alla barn födda 02 och 03 åkte på utflykt till Rövarekulan. Det var matsäck och natur hela dagen. Kom till jobbet en timme tidigare än vanligt för att packa våra gemaensamma saker så som förbandslåda, extrastrumpor, skräppåsar och liknande. Sedan var det busstur till Rövarekulan. Ett naturreservat strax utanför Löberöd, tror jag?

Vi promenerade en bit och sedan var det lunch i kohagen. Dock utan kor. Första hagen vi provade var med kor. Då gick vi. Andra hagen var utan kor men de hade lämnat små illaluktande presenter som barnen gääärna petade i med diverse pinnar...... Någon jacka fick åka buss hem i påse :-D

Sedan en promenad till och vi var framme vi bäcken.
- Nu kollar ni era stövlar och håller er vid kanten.
Det var som att prata med en vägg. 6 av 10 gummisstövlar fick åka in i torskåpet när vi kom tillbaka, men gummistövlarnas ägare hade mycket kul undertiden.
Efter jobbet var det dax för ett utvecklingssamtal och sedan var vi tre kvar på jobbet som åt Shushi MUMS och efter det satt vi på förskolekonferans.

Dagen idag började vid 7.00 på jobbet. Slutar ju tidigt då. Men hade lönesamtal. Blev hyfsad nöjd men lite till vill jag nog ha.

Har sedan suttit och fått mina naglar byggda. Det är så mysigt att bli ompysslad och det blir så fint. Har upptäkt att mina naglar växer så det knakar. Det trodde inte jag. Nu när jag bygger dem så går de ju inte av stup i kvarten och de kommer upp i en rätt anseenlig längd innan det är dax för nästa tid. Dessutom har jag inte haft en enda självspricka på fingertopparna denna hösten/vintern. Om det beror på att nageln tar stötarna och inte fingertoppen eller att jag helt enkelt inte har dem lika mycket "i munnen" längre vet jag inte men skönt är det iallafall.

Nu skall jag hem till en kompis som bjuder på rabarberpaj. Smaskigt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0