En intensiv dag/helg


Kl 6.10 ringer klockan "Vi åker in nu" Det var bästa kompisens make. Jag tar kameraväskan och slänger mig på cykeln. Jag skulle närvara vid deras förlossning som fotograf.

Vi möts upp kl 6.30 och jag kan bara säga att kl 7.22 föddes det en välskapt pojke.

Så summa summarum var det inte många bilder jag han ta, men jag blev ruskigt nöjd med dem jag hann ta. Men av förklarliga själ lägger jag inte upp dem här ;-)

Nu till den intensiva helgen. Ifredags var vi på bio på bio hela familjen och när vi gick ut därifrån så klagade Linus på att han hade lite ont i benet. Vi trodde foten hade somnat och reagerad inte så mycket på det. Hela lördagen och söndagen hoppade han antingen på höger ben eller gick dubbelvikt och bara vänster tåspets i golvet. Vi tyckte det verkade som om han var lite bättre på söndagen men på måndag morgon var det sämmre. Ringde jourläkrcentralen och fick en tid, 17.30, på kvällen. Mirakulöst så kunde han ju genast sätta ner hela foten men vi åkte in ändå.  Han haltade ju fortfarande

Vi kom hem kl 22.30. Supertrötta och ingen kvällsmat i magen. Men då var han undersökt och röntgad och de hittade inget men ville ändå inte släppa det helt utan vi fick remis till barnläkaren. De var uppe nu på morgonen och resultatet blev att han nog hade en inflamation i höften. Så det var vila som gällde.

Eftersom jag ju ändå var hemma... (Jag hade försökt ringa jobbet och fråga om jag kunde komma och jobba ändå men de hade redan vikarier för mig så jag satt hemma. Hade tagit en semesterdag men räknade inte med att det skulle vara klart så fort)...så fick han stanna hemma med mig.

Sedan har jag hunnit med ett återbesök till naprapaten för min nackspärr som jag ju ådrog mig på gymmet och ett fotokurs tillfälle nu på kvällen.

Tror jag skall gå och lägga mig nu ;-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej :)

Absolut, hade varit supertrevligt. Slutar du tidigare någon dag mitt i veckan, eller hur har du det på arbetsfronten? Jag har lättast för det måndagar och fredagar.. Hade varit supertrevligt :)

2009-04-16 @ 19:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0