Skolstart och jobbstart



Båda har flytit på utan större komplikationer. Måns började ju ny skola och ny klass. Det verkar gå bra än så länge. Det var ett liten insident med knyckta ventilgummin till cyklarna, men det lyckades han och Zingo fixa så den var körbar igen. Linus har fått sin första mattebok och är så stolt. Måns har fått en "lånemattebok" så vi var iväg och handlade omslagspapper. Kom ihåg att vi gjorde det när jag var liten.  Tidigare om åren har Måns fått behålla sina böcker, de har jobbat rätt mycket med stenciler och satt in i fina skrivböcker.




Själv har jag också börjat jobba. Det har gått över förväntan och jag t.o.m trivs på jobbet. Det var många år sedan jag inte hade tanken "när är denna dagen slut" Vist föredrar jag fortfarande att vara ledig och hemma men det går......

Jag har nog blivit ett träningsfreak. Har tränat 4 ggr  denna veckan. Tyvärr märks fortfarande inget på vågen. Det är jobbigt!!!!!  Förra veckan var nog en av de bästa veckorna på pointsfronten. Höll mig slaviskt och räknade noga, samt tränade mycket. Gick UPP 2 hg. Denna veckan har jag försökt hålla mig men inte riktigt lyckats. Naturligtvis gått upp lite till. Hur fan skall jag göra? 

Jag skriver brev till mamma varje vecka och peppar henne. Det går bra för henne tack och lov.




Vi har börjat inreda om hallen. Den skall nu gå i vitt vitt och lite vitt. Hyllan som jag målade hänger där nu och en ny fin välkommen skylt.








.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0