Snö snö snö och klart grabben skall ha choklad!



Nu har det snöat. Vi stod på jobbet och tittade ut på flingorna som singlade. Barnen var i badbassängen och lekte med varmt gott vatten.
Ut efter lunch och då visade det sig att den vackra singlande snön inte var annat än förädisk slask. Tur jag slutade lagom tills att alla barnen var färdig påklädda ;-)

Ikväll däremot har det fryst på lite och det singlar små små flingor ner från den mörka himmelen. Underbart vackert.

Frågade pojkarna när vi kom hem vid halv åtta om de ville vara ute en stund. Fick glada hurra rop från dem bägge två. Linus klär om till overall och säger med sockersöt röst:

- Jag vill ha varm choklad när vi kommer in. Jag tycker det är så mysigt på julen när vi är ute och sedan har du gjort varm choklad när vi kommer in.

Klart grabben skall ha varm choklad fast han just har krängt en Tom och Jerry påse med godis, 1 lussebulle och 3 korv med bröd.

De är fortfarande ute och klockan är nu 20.41. De har alltså varit ute i 45 minuter. Det är nog rekord för dem tror jag. :-) Den varma chokladen valde de att dricka i sin nya snösoffa som de byggt mot husväggen. Hoppas inte snöskyfflarna skrapade bort allt för mycket av fasadfärgen :-/ Jag hörde hur det skrapade och var ute och sa till dem.....

De har även sällskap av katten Sonja. Hon ser härligt pigg ut bland snöflingorna. Kolsvart som hon är. Dörren står på glänt och katt och barn går ut och in i hallen. Härligt.

Känner mig som världens elakaste att jag snart måste avbryta dem för tandborstning och läggdax.


Det löste sig :-/ De har slarvat bort en av skedarna som jag lånade ut. Skall ut och hjälpa till och leta.....






.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0